Waar dient borsthaar voor?

Het zou zijn functie als warmtehouder inmiddels wel moeten hebben verloren.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dient het ook als lokkertje?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om lekker in te kroelen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee want vroeger hadden we als app alleen maar haar dit is heeel veel afgenomen alleen er is nog steeds wel wat over op plekken waar het snel groeit zoals op je hoofd. En borst(bij mannen) schaamstreek oksels
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, om lekker in te kroelen. Ik vind het wel aantrekkelijk bij mannen en dus zal het ook functioneren als lokkertje en daarom behouden zijn, toch?

Antwoorden (1)

Vroeger toen wij als mensen nog met een speer rond renden achter de herten en andere wilde dieren aan, waren we van top tot teen behaard. We hadden zoals nu geen kleren om ons warm te houden. In de loop van de tijd is de beharing dan ook minder geworden, omdat we ons zelf warm konden houden. Maarja waarom hebben we dan alsnog beharing op sommige plekken?

Het blijkt namelijk dat de geur een ontzettend belangrijke rol speelt op seksueel gebied tussen mensen (dit geldt eveneens voor dieren). Dit doet men onbewust. De beharing (oksels, borsthaar en schaamhaar) houdt verschillende geuren vast of heeft een functie om te laten zien hoe rijp je bent. En dus aantrekkelijk volgens het onbewuste! Het overgebleven haar heeft dus zijn functie als warmtehouder min of meer wel verloren, maar zoals je ziet, heeft het nog vele andere functies. Vele vrouwen waarderen een man met borsthaar, het borsthaar staat voor hun voor mannelijkheid en dus zeer aantrekkelijk.