Hoe kan ik rustig blijven in een stressvolle situatie?

Door een lange periode van ernstig ziek zijn, en daarbij in coma gelegen te hebben kan ik heel slecht met emoties en stress omgaan. Als ik ook maar een spoortje stress voel opkomen wil ik zeg maar het liefste vluchten naar een hoekje waar het stil en rustig is. Ik raak in paniek door de druk en begin 9 van de 10 keer te huilen. Dit is erg ongunstig voor mijn toekomstige beroep (verpleegkundige), ik loop nu stage in een verzorgingstehuis waar een aantal mensen wonen waarbij je geen fout mag maken of ze worden heel boos. Ik wakkert de stress al bij mij op zodra ik de kamer binnen loop. Als gevolg daarop wordt ik emotioneel gestrest en als er dan iets fout gaat stort ik in en moet ik huilen.
Ik heb al op internet gekeken maar ik heb niet iets gevonden wat bij mijn situatie past. Ik kan er zelf niet uitkomen, weet iemand nog een manier om controle over mijn stress te krijgen en ook over mijn emoties?

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Psyche

Het beste antwoord

Beste Luna152, dat is nogal niet wat. Je hebt zo te lezen een zware periode achter de rug. Wat ik niet lees is of je ook na je ziekbed gerevalideerd hebt, tijdens een revalidatieperiode wordt je begeleid door een psycholoog en specialisten.
Het zou heel goed kunnen dat je wat problemen ondervindt met de sensorische integratie. Alleen een arts kan jou helpen. Ik zou als ik jou was zou ik eens met je huisarts gaan praten, hij weet je medische verleden. Als het idd sensorische integratie is kun je geholpen zijn met een goede ergotherapeut en phycholoog/coach, ook een osteopaat kan je vaak helpen. Ik wens je veel sterkte en succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het lijkt mij een goed idee als je eens gaat praten met iemand... En dan niet zozeer met een psycholoog. Maar bv een haptotherapeut of een lifecoach. Zij kunnen je helpen herkennen voordat je stress krijgt en als je stress hebt, hoe je er mee oom kant gaan.