Hoe kan ik mezelf aanleren om met mijn armen te zwaaien tijdens het lopen?

Wanneer ik loop bewegen mijn armen niet, ik kan dit wel zelf gaan doen, maar meestal vergeet ik het. Hoe kan ik mezelf nu makkelijk aanleren dat toch te gaan doen?

En is het bij de rechtervoet linkerarm vica versa?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Als je regelmatig wandelt en ook wat langer wandelt en in een gemiddeld tempo, komt je lichaam wat meer in dat ritme. Misschien af en toe een stukje rennen. Misschien eens wat variëren. Zijwaarts lopen, achteruit lopen. Wat goed voor jou voelt. Door op andere momenten eens wat te dansen en met je armen bewegen.

Het beste antwoord

Het is inderdaad linkerarm rechtervoet, doe je links/links dan noem je dat telgang.

Hoe kan je het jezelf aanleren? Goeie vraag, ik denk idd door er heel bewust op te letten. Misschien kan je beginnen met elke dag 5 minuutjes thuis te marcheren op je plek en dan heel bewust je armen mee te nemen.
Ook zou je in de sportschool op de crosstrainer kunnen gaan trainen, dan wordt je min of meer 'gedwongen' het te doen, misschien als je het vaak genoeg doet dat het natuurlijker wordt voor je.

Echter... ik kan me nauwelijks voorstellen dat je ze echt niet beweegt tijdens het lopen, de een doe het meer dan de ander maar weinigen echt helemaal niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt, ik zal de tip om het thuis gewoon een keer per dag te oefenen gaan uitproberen :). En mijn armen hangen echt stil naast me lichaam, het voelt niet fijn aan, en word er zelfs onzeker van. Omdat je dan toch "stijver" lijkt te lopen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En is het dan voor achter, of achter voor, bewegen? :$
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je loopt te langzaam als je sneller gaat lopen gaat het meest wel vanzelf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ligt er aan welke arm..... als je linkerbeen naar voor gaat gaat je rechterarm naar voor en vice versa.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Monaliza, ook als ik snel loop hangen ze stil, misschien iets minder, maar niet zoals zowat 99% van de bevolking doet :). @RoadRunner, nogmaals dank :D
Cryofiel
12 jaar geleden
@Yss, wat doe je met je armen als je nergens aan denkt en je begint te rennen? Eerst zachtjes rennen, dan sprinten - wat doen je armen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ren nooit, dat is nog erger dan lopen :$