Hoe lang slaap je op melatonine? Ik slaap nu ongeveer uit de nachtdienst nog maar 3,5 uur voorheen 8 uur!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoeveel tabletjes en hoeveel mg per tablet neem je dan in?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nog helemaal niks, ik slaap uit mezelf zo kort.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Melatonine is bedoeld om het dag- en nachtritme te herstellen, bijv, na nachtdiensten en vliegvakantie met tijdsverschil, is geen in- of doorslaapmiddel.

Het beste antwoord

Voor mensen die nachtdiensten draaien wordt dit middel vaak gebruikt.
Je kunt ze via je huisarts krijgen in 2 en 5 mg,maar deze moet je ook zelf betalen want het wordt niet vergoed door je zorgverzekeraar.

Je kunt ze ook bij het Kruidvat kopen en dan zou je Melatonine Time Release moeten nemen.
Deze zijn 0,1 mg per tablet dus om aan 2 mg te komen zou je hiervan 20 tabletjes in moeten nemen.

Zelf heb ik er baat bij gehad,maar ik wil niet beweren dat dit bij iedereen werkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Melatonine is alleen een inslaper. Het is een stof die je eigen lichaam aanmaakt, zodat je in slaap valt.
Het is dus geen slaaptablet. Als je binnen één uur wakker wordt (ligt er natuurlijk aan hoeveel melatonine je gehad hebt), dan is de stof nog aanwezig en val je weer in slaap. Als je na een aantal uur wakker wordt, dan heb je pech en zal je opnieuw melatonine moeten slikken en wachten tot het werkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wik je baat hebben met melatonine, moet je toch wel een hoge doses slikken,er zijn verschillende site,s op het internet waar je dat kan lezen,zelfs de dokter kan het voorschrijven.
Want het is natuurlijk niet normaal dat je zo kort slaapt.is alles wel goed verduisterd als je naar bed gaat en is het rustig in huis? want dat is natuurlijk ook heel belangrijk.
kWens je goede nachtrust.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nachtrust? In dit geval is het dagrust...!!! :-)
Ik zal voor een natuurlijke variant gaan zoals je die kan kopen bij een reformwinkel/ natuurwinkel. Melatonine is namelijk een zeer verslavend middel op kort en lang termijn. Geen aanrader maar het werkt wel goed. Natuurlijke producten zijn niet tot nauwelijks verslavend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Melatonine is absoluut niet verslavend. En als melatonine niet natuurlijk is, wat zou dan een natuurlijker middel zijn dat minder verslavend werkt? Volgens mij ben je in de war met een ander middel (benzodiazepinen wellicht, die inderdaad zeer verslavend zijn, en itt melatonine niet natuurlijk?)
Het is heel verschillend hoe lang je daar op slaapt.
De allereerste keer dat ik 2 pilletjes innam,
sliep ik zowaar 8 uur, wat ik nog nooit had gekund.
De keer daarna dat ik hetzelfde deed, sliep ik 4 uur.
De keer daarna, sliep ik er helemaal niet op.
M.a.w. het kan maar zo zijn dat je er niks tot weinig aan hebt , maar je kunt het allicht proberen, want ze zijn homeopatisch , dus het kan geen kwaad en misschien blijft het bij jou wel werken..
Als je het een tijdje voor je naar bed gaat inneemt, is het een inslaapmiddel.
Als je het gelijk inneem met het naar bed gaan , is het een doorslaapmiddel.
Ik hoop dat het bij jou werkt !
Succes !