Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom krijgt niet iedereen een vaccinatie tegen de Mexicaanse griep?En werkt het meteen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
560

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De vaccinatie werkt niet meteen, het lichaam moet eerst gaan reageren op de dode griep stof door antistoffen te maken.
De uitgifte van de vaccinatie is in Nederland zo geregeld.
Eerst de kwetsbare mensen die weinig weerstand hebben daarna de "gezonde" personen. Een gezond persoon is goed in staat om zelf antistoffen te maken. Ook is het vaccineren van de kwetsbare groep beschermend voor de gezonde groep en het voorkomt ook veel verpleeg handelingen

Lies
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nou, me dunkt dat wat je vraagt overal in de pers staat.
Maar vooruit dan maar.
Alleen mensen waarbij het krijgen van griep gevaarlijk zou kunnen zijn krijgen die prik. Voor de rest is het krijgen van de griep geen probleem en wegen de nadelen niet tegen de voordelen op.
Nee, de vaccinatie werkt niet meteen. Je moet er twee hebben met drie weken tussentijd. Dan werkt het pas.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Omdat de minister van Volksgezondheid dit (nog) niet nodig acht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb vanmiddag m'n prik gehaald en zou 30 Nov. de vervolgprik halen,omdat je er 2 nodig hebt! Dat betekent dus dat die prik niet meteen helpt! Mijn huisarts vertelde me dat de vraag zo enorm was,dat de producent de vraag niet aankan en dat er pas op 14 Dec. opnieuw gevaccineerd wordt! Pas als de griep zich erg uitbreidt,zal men overwegen ook de rest van de bevolking te vaccineren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding