kan ik binnen 5 weken 10/15 kilo afvallen ?

ik ben 1,78 en ik ben 90kilo ik ga na de ramadan beginnen aan me 5weken schema 2keer per dag fitnessen en veel bewegen en elke dag 500push ups en elke dag 1200calo . ik sport al 4/5 maanden

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
11.3K

Antwoorden (6)

Ik ben met het cambridge dieet in 6 weken 10 kg afgevallen, hoef je niet bij te sporten. Mannen vallen sneller af dan vrouwen dus dit is zeker haalbaar mocht je dat echt willen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Sorry maar een min van mij, ik zal je vertellen waarom. Het cambridge dieet bevat veel te weinig voedingsstoffen, zoals je hieronder leest heb je die voedingsstoffen wel nodig om gezond te blijven. Bovendien komt er een dag dat je stopt met dit dieet, je lichaam zal de vetten gaan opslaan. Waardoor je weer snel aankomt (ondanks het programma dat geboden wordt na het stoppen). Ook heeft cambridge bijwerkingen die je niet wil hebben, onder andere haaruitval, slechte adem en trage stoelgang.
Lees de ervaringen eens: http://www.dieetervaringen.nl/reviews/cambridge-dieet/
Zorg dat je gezond dieet, eet gezonder, maar gevarieerd, beweeg minimaal een half uur per dag en zorg voor een goed dag en nachtritme. Dan is het vol te houden en zonder bijwerkingen (hooguit wat meer energie).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik ben nog steeds op gewicht. De vraag was " KAN ik 10 kilo afvallen in 5 weken" mijn antwoord is dus ja het kan met cambridge. Niet dat hij dat hoeft te doen, maar t KAN wel...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik hoop dat je ook nog gezond bent.. echt ik min niet graag, maar als antwoorden de gezondheid in gevaar kunnen brengen dan vind ik dat een goede reden. En je hebt gelijk, de vraag is of het kan, het kan wel, maar niet gezond. Lees dit ook eens:
http://plazilla.com/page/4295069404/cambridge-dieet-gevaarlijk
Ritsuka
9 jaar geleden
cambridge is echt ongezond
Als je echt ongezond bezig wil zijn dan kan het. Je zou dan bijna een halve kilo per dag!!! moeten afvallen.

Als je 200 kilo weegt dan is het makkelijker om snel af te vallen dan wanneer je zoals jij 90 kilo weegt.
De aanbevolen hoeveelheid calorieën voor een vrouw per dag is 2000.
Een goede vuistregel is dat een calorie tekort van 3500 calorieën kan leiden tot een gewichtsverlies van circa een halve kilo.
Simpel gezegd is het zo dat een halve kilo afvallen per week, 500 calorieën per dag minder vergt. Er zijn 2 simpele wegen om dit te doen: eet en drink dagelijks 250 calorieën minder en verband 250 calorieën door te gaan sporten.

Alle voedingsdeskundigen raden aan om als je op dieet bent zo'n 1500 calorieën te nuttigen. 1200 is dan echt wel het echte minimale om het motortje te laten lopen. Zeker als je daar ook nog zoveel bij gaat sporten. Dan is het namelijk nog belangrijker om gezond te eten, omdat je lichaam meer energie verbruikt.

Bedenk ook dat als je zoveel sport, je misschien niet zoveel in gewicht verliest. Je gaat namelijk meer spiermassa kweken. En spieren wegen nu eenmaal meer dan vet. Je zal dus wel in omvang afnemen maar minder in kilo's.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ritsuka
9 jaar geleden
1200-1500 is ook al aan de lage kant, vraagsteller heeft als een BMR van ongeveer 2200: http://www.health-calc.com/diet/energy-expenditure-advanced
Daar moet je niet onder gaan eten, dat is wat je lichaam nodig heeft voor alle essentiele processen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Beter meteen beginnen met krachttraining.
In kilo's val je misschien minder snel af,
maar je ziet er sneller beter uit.
Je zet dan vet om in spieren i.p.v. eerst afvallen (vet en ook wat spier weg) en daarna weer aankomen met spieren. Als je cardio wilt doen,
dan eerst krachttraining en daarna cardio.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@jackd: en actief spiermassa (getrainde spieren) zorgen er ook voor dat je in de toekomst gemakkelijker afvalt. Je vetverbranding wordt immers naar een hoger plan getild als je meer getrainde spieren hebt. Je spieren trainen en krachttraining is overigens niet helemaal hetzelfde: je kan ook prima je spieren trainen zonder allerlei zware gewichten en grote dure apparaten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Niet alleen in de toekomst, ook direct want het opbouwen van spieren kost veel energie. Klopt, maar spiermassa kweken gaat toch het snelt met krachttraining.
Je kan zeker binnen 5 weken 15 kilo afvallen. Je moet er alleen voor zorgen dat alles gezond gebeurt zodat je later geen last krijgt van jojo-effect, want dat zou natuurlijk heel vervelend zijn. Gezond eten is heel belangrijk, maar ook heel erg leuk. Zoek bijvoorbeeld gezonde gerechten op op internet, dan heb je een leuk effect en plezier van je dieet.
Veel succes :) ,
Ariana
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ritsuka
9 jaar geleden
zo snel zoveel afvallen kan nooit gezond, of je zou echt zwaar overgewicht moeten hebben en onder begeleiding afvallen
geen brood rijs pasta of aardappels eten veel groenteen fruit en ongeveer 3 liter water per dag drinken, magere yogert in plaats rijst pasta aardappels goed bewegen geen suiker koek of snoep dan lukt het gemakkelijk
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ritsuka
9 jaar geleden
Waarom geen brood, rijst, pasta of aardappels?
10/15 kilo afvallen in 5 weken is lastig. 10 kilo vet vertegenwoordigt namelijk 90.000 calorieën (1 gram = 9 cal), en je hebt zo'n 2000-2500 cal/dag nodig (minder als je lichaam in de spaarstand gaat wegens hongerdieet).

Meer algemeen: mijd zoetigheid. Eet vlees, vis, ei, kaas.
tinus1969
9 jaar geleden
Ik heb goed (blijvend) succes gehad met het 10 dagen dieet. Dat stelt dat mits je de regels strikt volgt je 10 pond afvalt in 10 dagen. Gewoon Googelen op 10 dagen dieet. Succes!!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ritsuka
9 jaar geleden
Verlies je dan niet voornamelijk spiermassa?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Is niet mijn ervaring maar waarom denk je dat dit het geval zou zijn bij dieet?
Ritsuka
9 jaar geleden
Omdat je in korte tijd heel veel afvalt, dan gaat je lichaam eerder de vetreserves bewaren, want het word gezien als hongersnood.
Spiermassa is makkelijker af te breken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik begrijp wat je bedoelt maar het is niet een honger dieet dus denk ik dat het wel mee zou moeten vallen... Cambridge is in dat opzicht volgens mij riskanter, dan eet je amper nog iets fatsoenlijks! Met het 10 dagen dieet wel maar in andere en goed overwogen verhoudingen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook niet aan die 10 pond kwam hoor maar ik hield me er dan ook niet strikt aan (kan niet zonder mijn thee met melk bijvoorbeeld en ik gruwel van bloedworst). Uiteindelijk wel 16 kg. afgevallen en die zijn er 1 1/2 jaar later nog steeds af.
Ritsuka
9 jaar geleden
Lijkt mij wel erg weinig eten: http://www.vetvrij.com/het-10-dagen-dieet.html
1 boterham met beleg is rond de 100-150 kcal, en dan heb je er 3 van op een dag, samen met 2 stuks fruit, een gekookt ei en een kleine portie voor avondeten.
Dan zit je net op 1200 kcal of zo, mijn BMR is al 1800.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is wel wat uitgebreider dan dat, heb geen Kcal geteld maar ik voelde me er goed bij en er zijn dagen dat je zelfs appeltaart mag. Zo zijn er schrale en dikkere dagen in het dieet waardoor je lijf niet op de honger modus gaat. Een boterham met een ons kaas bijvoorbeeld levert echt wel meer dan die 100-150 Kcal lijkt me. Ik ben wel benieuwd hoe je de BMR berekend.
Ritsuka
9 jaar geleden
Dat kan hier: http://www.health-calc.com/diet/energy-expenditure-advanced
BMR is de energie die je nodig hebt voor alle essentiele processen in je lichaam, wat je op een dag verbruikt als je in een coma ligt.