Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb straks mijn mirena spiraaltje 6 maand en soms als ik last heb van mijn buik op wat voor manier dan ook, voel ik hem soms zitten.. hoort dat?

En met voelen zitten bedoel ik dat het soms steekt.. verder heb ik totaal er geen last van.. Het steekt ook soms uit het niets..

Toegevoegd na 15 minuten:
Kan het ook te maken ermee hebben als ik last heb van mijn darmpjes bijvoorbeeld dat dat gewoon wat drukt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vervelend, word je nog wel ongesteld?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nope, sinds augustus nog maar 1 keertje, maar dat was bekend.. ben der erg blij mee, hahaha!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Een spiraaltje zou je niet moeten voelen zitten. Steken of krampen, wat menstruatie-achtige pijn, kan wel voorkomen, zeker de eerste paar weken/maanden na het plaatsen. Maar dat je hem echt voelt zitten, dat hoort niet.

Soms wordt een paar weken na het plaatsen met een echo gecontroleerd of het spiraaltje wel goed zit. Als dit bij jou niet gedaan is, zou je eens kunnen overleggen met je huisarts of gynaecoloog of dit misschien verstandig is. En natuurlijk geldt: als je klachten hebt, raadpleeg dan je arts.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is bij mij wel gecontroleerd, het zat allemaal goed, dus dat is het niet.
In principe zou je de Mirena nooit moeten voelen. Neem even contact op met de HA of GYN die deze geplaatst heeft en ga langs voor een controle. Dat kan altijd als je het zelf niet helemaal vertrouwt!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat hoort echt niet dat het steekt. Dat kan ook haast niet, want het is maar een heel zacht hoefijzervormig dingetje. Er komen 2 sprietjes uit die aanvoelen alsof ze van visdraad zijn gemaakt. Tijdens het douchen kan je dan voelen dat het spiraaltje er nog zit. Als er iets is dat jou steekt, dan zouden dat dus die draadjes moeten zijn. Misschien kan je aan je huisarts vragen of hij even een stukje van de draadjes wil afknippen, zodat jij er minder last van hebt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb verleden jaar ook een mirena laten plaatsen.
Inbrengen was al een hel.
maar de na pijn was erger. totaal 6x op de eerste hulp gezeten en elke keer zeiden ze dat hij goed zat. de laatste keer toen ik niet meer kon lopen van de pijn en ze me morfine tegen de pijn gaven, heb ik hem eruit laten halen. sindsdien geen last meer gehad.

Ik heb nu een implanon in mijn arm, en ben niet meer ongesteld en heb ook geen pijn meer.

Dit is mijn ervaring met de mirena, ik hoop dat je er wat aan hebt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding