Als ik mij na een ziekte periode heb beter gemeld en ik word na 5 weken weer ziek word dit dan gezien als een nieuwe ziekte periode?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja, als je binnen 4 weken weer ziek wordt telt niet als een nieuwe ziekte periode.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is voor mij duidelijk. Ik en een aantal keren achter elkaar ziek geworden. Steeds was de periode van betermelding korter dan 4 weken. Bij opnieuw ziek worden gaat dit dus gelden als een nieuwe ziekte periode. Bedankt voor het antwoord

Andere antwoorden (3)

Ja, vanzelfsprekend. Het is toch ook een nieuwe ziekteperiode?
Als je je regelmatig met zulke tussenperiodes ziek meldt krijg je ws een gesprek met je leidinggevende om te kijken of je ziek zijn werk gerelateerd is. Bij ons is dat na 3x
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja want je was alweer beter en nu weer ziek
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zal in je CAO staan. In mijn CAO is de grens gesteld op een maand. Toen ik bijna 2 jaar achter elkaar ziek was en net op tijd (voor de 2 jaar grens) weer volledig hersteld was was ik bang voor een griepje binnen de eerste maand want dat zou dus gaan optellen. Gelukkig ben ik in een jaar tijd niet meer ziek geweest ;-)

Kijk dus voor de zekerheid je CAO na, als je die hebt, het kan zijn dat het dus opgeteld wordt bij je eerste ziekteperiode ook al is het iets heel anders.