Daar kun je niets aan doen behalve de galstenen verwijderen.
Het kan zijn dat je aanvallen krijgt en dan een tijdje geen last hebt maar uiteindelijk moeten ze eruit.
Als het stenen zijn kan dat vrij eenvoudig met een "kijk operatie" als het gruis is moet de hele galblaas eruit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mij hielp toen boeren goed in combinatie met goed ademhalen. Echter zou ik zo snel mogelijk de galstenen laten verwijderen. Dat is namelijk een flinke opluchting.

Om het te voorkomen; let op de vetinname. Zo min mogelijk vette producten consumeren; vette producten zorgen voor de aanmaak van gal waarbij de galstenenaanval opgewerkt word.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet precies wat je er aan kunt doen maar wel om het zo veel mogelijk te voorkomen:
- je kunt het best zo min mogelijk vet eten.
- je kunt ook naar de dokter gaan zodat hij je helpt en misschien een recept kan voorschrijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om ze te voorkomen: minder vet eten.
Een galsteenaanval volgt vaak op een vette maaltijd. Andere kenmerken zijn een opgezette en onrustige maag, intolerantie voor vet voedsel, aanvalsgewijze krampende pijn (koliekpijn), boeren laten en winderigheid.
Als je last hebt van koorts, rillingen, een gelige kleur krijgt en gaat zweten, neem dan zeker contact op met je huisarts of de spoedeisende hulp.

Je laten helpen met een operatie.

Het vergruizen van galstenen (zoals bij nierstenen) wordt in Nederland niet meer gedaan, om de volgende redenen:

Een galblaasoperatie heeft als voordeel dat de kans op het ontstaan van nieuwe galstenen veel kleiner is dan bij vergruizen. Het verwijderen van de galblaas is dus effectiever tegen de klachten.
De lokalisatie van galstenen via een echo is soms moeilijk, zeker als er sprake is van meerdere galstenen. Dit maakt het vergruizen van galstenen moeilijker.
Als galstenen worden vergruisd vallen ze uit elkaar in fragmenten. Deze fragmenten zijn vaak nog te groot en geven daarom kans op complicaties, als ze klem komen te zitten bij zeer nauwe doorgangen. Dit kan bijvoorbeeld gebeuren bij de papil van Vater, de doorgang bij de alvleesklier.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Galsteen

http://forum.viva.nl/forum/Gezondheid/galstenen/list_messages/27161/last

http://www.gezondheidsplein.nl/aandoeningen/483/Galsteenaanval.html

http://www.dokter.nl/index.php/Maag-darmen/195859-galstenen-of-toch-maagzweer.html

http://www.travel-carhire.com/nl/online/alternative/1487.php
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stomme MIN!!!! De vraagsteller heeft de vraag twee keer gesteld, dus ik herhaal: Als je last hebt van koorts, rillingen, een gelige kleur krijgt en gaat zweten, neem dan zeker contact op met je huisarts of de spoedeisende hulp. En anders morgen: HUP naar de dokter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt helemaal gelijk, ter compensatie van die vreemde min, krijg je van mij een +