Doorgaan met de pil als er kans op zwangerschap is?

Ik ben in de eerste week van de pil niks vergeten, in de tweede week ben ik er 4 vergeten en in de derde week ook 4. In me stopweek heb ik zonder condoom of iets seks gehad met me vriend. Ik zou maandag/dinsdag ongesteld moeten worden, wat ik dus niet geworden ben. Is de kans heel groot dat ik zwanger ben? En vandaag zou ik weer moeten beginnen met de pil, moet ik gewoon weer aan de volgende strip beginnen of stoppen? En ja t is allemaal niet slim, geen antwoorden over bijsluiter of andere anticonceptie pleaseee, want daar heb ik nu niks aan. Heel erg bedankt alvast! X

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

hoi hoi, als je de pil al een aantal maanden slikt zitten er veel hormonen in je lichaam die moeten eerst er uit voor je zwanger kan worden. dat gaat bij de 1 sneller als bij de ander. de mogelijkheid bestaat dat je zwanger bent als je rond je eisprong onveilige sex hebt gehad. de eisprong is meestal 10 dagen voor je menstruatie. als je niet ongesteld word zou ik voor de zekerheid de dag dat je weer met de pil zou moetten beginnen een zwangerschapstest doen. mocht deze positief zijn niet beginnen met de pil. dat zijn namelijk allemaal hormonen. dat is niet goed voor je ongeboren kindje. ook al komt het misschien ongelegen zou ik niet het risico lopen dat je het kindje ziek word. ik hoop dat je snel ongesteld word.

Dat zijn een hoop vergeten pillen, dus ja, de kans is reëel dat je zwanger bent. Maar tot je dat weet: gewoon de pil blijven slikken, óf helemaal met de pil (én onveilige seks) stoppen en naar de huisarts gaan voor anticonceptie waar je niet dagelijks aan hoeft te denken. Want je kunt wel denken dat je daar nu niets aan hebt, maar doormodderen met een pil die je telkens vergeet (wat meer problemen geeft dan alleen kans op zwangerschap!) daar heb je pas echt niets aan. Dan zit je gewoon volgende maand met precies hetzelfde probleem. Anyway, ik neem aan dat dit de reden is dat je het vraagt: mocht je zwanger zijn, dan zul je de embryo geen schade toebrengen door de pil te blijven slikken.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100