Doorgaan met de pil als er kans op zwangerschap is?

Ik ben in de eerste week van de pil niks vergeten, in de tweede week ben ik er 4 vergeten en in de derde week ook 4. In me stopweek heb ik zonder condoom of iets seks gehad met me vriend. Ik zou maandag/dinsdag ongesteld moeten worden, wat ik dus niet geworden ben. Is de kans heel groot dat ik zwanger ben? En vandaag zou ik weer moeten beginnen met de pil, moet ik gewoon weer aan de volgende strip beginnen of stoppen? En ja t is allemaal niet slim, geen antwoorden over bijsluiter of andere anticonceptie pleaseee, want daar heb ik nu niks aan. Heel erg bedankt alvast! X

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Paar dagen de pil is niet erg, doe binnenkort gewoon een test..
Succes
Ritsuka
11 jaar geleden
ik denk dat jij je heel goed moet afvragen of de pil wel iets voor jou is, als je er 8 vergeet van 1 strip.
Er is een kans dat je zwanger bent ja, doe een test
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Test kan alleen op de eerste dag dat je zou moeten menstrueren en dat was afgelopen maandag/dinsdag. Dus dan moet ik een maand wachten. Moet ik in die tussentijd wel de pil doorslikken of stoppen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je aan de pil hebt heb je geen menstruatie, dus je weet niet of dit die dinsdag was. Ik zou dan maar even langs de dokter gaan :)
Of de pil nemen, of helemaal stoppen en een andere anticonceptie nemen..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
P.s. Een test kan VANAF de eerste dag van je menstruatie, niet alleen op
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als ik zwanger blijk te zijn en slik de pil door, heeft dit dan gevolgen voor t kindje?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als jij er lekker lang over doet om erachter te komen of je zwanger bent en al die tijd blijf je de pil nemen, dan wel.
Als jij zsm uitzoekt of je zwanger bent en je bent het en je hebt eventjes de pil geslikt maakt dit niet veel uit.
Ritsuka
11 jaar geleden
als jij net een paar pillen hebt genomen en je blijkt zwanger te zijn, dan kan dat niet veel kwaad.
Pas als je lange tijd de pil zou blijven doorslikken is het pas schadelijk voor het ongeboren kind (dacht ik)
ga eerst eens een test halen bij de drogist. Kan ook zijn dat je door de stress nog niet ongesteld bent, maar je kunt ook zwanger zijn.
En mocht het zo zijn, ga dan goed nadenken of je financieel en geestelijk wel klaar bent voor een kind.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oh vanaf de eerste mensturatie dag? Dacht alleen op die dag. Heb er al 1 in huis, ga ik hem gelijk doen. Hartstikke bedankt allemaal! <3
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Graag gedaan
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, je kunt de test doen rond de 14de dag nadat je onbeschermde seks hebt gehad. Dat van die eerste dag van de menstruatie geldt alleen als je GEEN pil slikt. Waarom mag ik niet over bijsluiters en andere anticonceptie beginnen? Je wilt toch niet zeggen dat 8 pillen vergeten van de 21 er op duidt dat deze anticonceptiemethode iets voor jou is? En in bijsluiters staat vaak de info die jij zoekt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou je in ieder geval aanraden echt een bepaalt tijdstip aan te gaan nemen voor de pil in de toekomst... zo vaak de pil vergeten is eigenlijk gewoon een beetje stom als je sexueel actief bent. Niet gemeen bedoeld maar de pil is al minder effectief als je hem één keer vergeet, dus je kunt je voorstellen dat 8 x in 2 weken echt te veel is..

Het beste antwoord

hoi hoi,

als je de pil al een aantal maanden slikt zitten er veel hormonen in je lichaam die moeten eerst er uit voor je zwanger kan worden. dat gaat bij de 1 sneller als bij de ander. de mogelijkheid bestaat dat je zwanger bent als je rond je eisprong onveilige sex hebt gehad. de eisprong is meestal 10 dagen voor je menstruatie.

als je niet ongesteld word zou ik voor de zekerheid de dag dat je weer met de pil zou moetten beginnen een zwangerschapstest doen. mocht deze positief zijn niet beginnen met de pil. dat zijn namelijk allemaal hormonen. dat is niet goed voor je ongeboren kindje. ook al komt het misschien ongelegen zou ik niet het risico lopen dat je het kindje ziek word.

ik hoop dat je snel ongesteld word.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hartstikke bedankt!

Andere antwoorden (1)

Dat zijn een hoop vergeten pillen, dus ja, de kans is reëel dat je zwanger bent.

Maar tot je dat weet: gewoon de pil blijven slikken, óf helemaal met de pil (én onveilige seks) stoppen en naar de huisarts gaan voor anticonceptie waar je niet dagelijks aan hoeft te denken. Want je kunt wel denken dat je daar nu niets aan hebt, maar doormodderen met een pil die je telkens vergeet (wat meer problemen geeft dan alleen kans op zwangerschap!) daar heb je pas echt niets aan. Dan zit je gewoon volgende maand met precies hetzelfde probleem.

Anyway, ik neem aan dat dit de reden is dat je het vraagt: mocht je zwanger zijn, dan zul je de embryo geen schade toebrengen door de pil te blijven slikken.