ik heb veel nachtmerries?

wat kan ik er tegen doen? ik durf niet eens meer alleen naar boven en alleen te slapen,.. want daar komen die nachtmerries voor.

Toegevoegd na 28 minuten:
ik ben 14 jaar, ik ben niet gestresst ofzo.. maar ik droom over geesten en kidnappers, ik heb het niet heet want ik slaap nog onder me zomer dekbed..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Mensen die last hebben van nachtmerries hebben vaak al baat bij simpele ontspanningsoefeningen voor het slapen gaan. Dit zijn oefeningen die je zelf thuis kunt doen met een simpele handleiding. Mensen die gespannen zijn hebben namelijk sneller nachtmerries. Ontspanning voor het slapen gaan, zorgt ervoor dat je rustiger gaat slapen en hierdoor minder snel nachtmerries krijgt.

- Behandelingen
Er zijn verschillende soorten behandelingen voor nachtmerries ontwikkeld. Deze behandelingen zijn grofweg in drie groepen op te delen. Bij de eerste techniek worden mensen die last hebben van nachtmerries uitgenodigd steeds de angstige droom voor te stellen. Naarmate dit vaker gedaan wordt, neemt de angst af. `s Nachts wordt deze droom dan ook als minder angstig ervaren. Bij de tweede techniek gaan mensen overdag oefenen met het voorstellen van een ander einde van hun angstige droom. Een derde techniek is het werken met lucide dromen. Lucide dromen zijn dromen waarin je beseft dat je aan het dromen bent - waarbij je ondertussen gewoon verder droomt. Je kunt dan terwijl je droomt dingen veranderen. Deze techniek is er op gericht direct veranderingen in de angstige droom te laten plaatsvinden.
fremar
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Misschien is het te warm op je kamer of je bed. Ik merk dat ik meer last van nachtmerries heb als ik het warm heb. Word ik dan wakker en doe ik een dekbed weg dan slaap ik de rest van de nacht rustig.
(ik heb mijn 4-seizoenendekbed dus speciaal in 2 overtrekken omdat soms enkel te weinig en later in de nacht dubbel te veel is
anneliez
12 jaar geleden
Waarschijnlijk heb je misschien een enge film gekeken, het klinkt heel kinderachtig maar dat had ik ook;

Ik had paranormal activity gekeken en gewoon heel veel nachten maarsan ook gewoon elke nacht achter elkaar had ik nachtmerries ove geesten en dan ook echt hele enge, ik durfde niet meer naar boven en ook niet meer alleen thuis te zijn, ik zette echt ookal was het harstikke licht gewoon alle lichten aan, ik durfde ook niet meer in slaap te vallen en daardoor had ik erge moeheid, en ik ging me ook verbeelden enzo, en ik had heel erg spijt dat ik die film had gekeken!
Dus toen ben ik op en middag gaan zitten en dacht ik gewoon goed bij mezelf , Joyce, er bestaan geen geesten en allerlei dingen die je denkt, je gaat gewoon rustig naar boven lopen, op je kamer zitten, en weer naar beneden, dus ik dwingde mezelf dat te doen, en jaa het lukte sinsdien heb ik heel weinig nachtmerries meer!

Het is echt je verstand die je bang wilt maken, klinkt raar, maar het is echg zo! Ik weet natuurlijk niet zeker of je een enge film hebt gezien, maar deze methode kan helpen ;)!

Succes ;)!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat het verstandig te melden hoe oud je bent. Nachtmerries zijn heel normaal en gaan vaak vanzelf weer over tenzij er iets is voorgevallen dat je onderdrukt dat de nachtmerries kan veroorzaken. In dat geval zou ik proberen daar met iemand over te praten die je kunt vertrouwen hoe moeilijk dat soms lijkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vaak komt dit als je teveel denkt of piekert het kan ook zijn dat je een entiteit (geest) bij je hebt dat heb ik ook een keer gehad en toen hebben ze die weg gehaald en toen had ik geen last meer van nachtmerrie's