Is af en toe een sigaret roken al ongezond? (met uitgaan e.d.)

Het is natuurlijk algemeen bekend dat roken (voor veel mensen) verslavend is en ongezond is.

Zelf heb ik nog nooit "echt" gerookt.

Als ik uitga rook ik echter wel eens een sigaretje mee met vrienden die wel roken (denk aan 1 of 2 keer in de week).

Is dit eigenlijk al schadelijk, in de zin van dat het zorgt voor huidveroudering, veranderende kleur gebit, verhoogde kans op kanker, etc?

In dan geval hou ik hier nl. direct mee op.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja.. wat verwacht je voor antwoord? "Nee geen probleem, dat is ontzettend gezond"?
Tuurlijk is het ongezond, omdat je er niet elk uur eentje opsteekt natuurlijk niet zo slecht als de gemiddelde roker maar een sigaret is een sigaret, je ramt gewoon teer in je longen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, ik weet natuurlijk dat je het beter helemaal niet kan doen. Ik vraag me alleen de mate waarin het ongezond is af. Het is bv. ook ongezond als je elke dag meer dan 10 bier neemt. Af en toe een pilsje kan echter niet heel veel kwaad.
Ritsuka
12 jaar geleden
Elke inhalatie is al ongezond..

Het beste antwoord

Het is maar net waar mee je het vergelijkt.
Af en toe een sigaret roken is natuurlijk wel gezonder dan heel vaak een peuk. Maar 1 peuk per jaar, blijft en is natuurlijk ongezond. Je moet jezelf ook afvragen, of je er wel echt de behoefte voor hebt, als je enkel en alleen maar tijdens het uitgaan een peuk wilt. Ik vind het dan persoonlijk erg jammer, want de behoefte is er nog niet, maar je hebt ook grote kans, dit wel te gaan krijgen. Dan is het ipv 1tje 2 etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja, ook af en toe een sigaret is ongezond. Natuurlijk zullen de directe gevolgen minder zijn, dus gele tanden en verouderde huid.
Maar je krijgt toch schadelijke, kankerverwekkende stoffen binnen. En dat kun je het beste zoveel mogelijk vermijden.
bamibal
12 jaar geleden
Blijf aub van die sigaretten af. Een sigaret is schadelijk vanaf de eerste, dit in tegenstelling met kleine dosissen alcohol.
Ik vecht al 40 jaar tegen sigarettenverslaving en het tast mijn levenskwaliteit aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1 uur in de file staan staat gelijk aan 17 sigaretten qua fijnstofinname. Af en toe 1 sigaret kan geen kwaad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
burgos
12 jaar geleden
Helemaal mee eens,dat spastische gedoe over roken.
Mijn opa werd 97 met sigaar en sigaret.
Er zijn zoveel dingen niet goed,je gaat van alles bijna dood.