zijn er middelen om je oren uit te spuiten?

Volgens mij een heel eenvoudige handeling, maar je moet er wel voor naar de huisarts. Zijn er geen middelen waarmee je thuis veilig je oren schoon kunt spuiten?

Audi spray ken ik (een pompje van 11,95 met als enige ingredient 'zeewater'), maar dat helpt alleen voor de dagelijkse reiniging en niet voor een verstopping.

14 jaar geleden
6.1K

Het beste antwoord

Oren uitspuiten met een waterstraal(tje) is niet ongevaarlijk. Als je het te hard doet kan dat beschadigingen geven. Daarom naar de huisarts.
Het is wel goed om van te voren wat warme (olijf)olie in je oren te druppelen, zodat het vuil zacht kan worden en gemakkelijk zal loslaten bij het uitspuiten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
paulus811
14 jaar geleden
Allemaal waar, maar meer dan een waterstraaltje je oor inspuiten is het feitelijk niet. Er moet toch wel een apparaatje (te ontwikkelen) zijn waarmee je dat zelf kunt? Het is alleen een kwestie van een maximaal veilige druk regelen.
paulus811
14 jaar geleden
goed antwoord, vooral de waarschuwing dat het gevaarlijk kan zijn. Stond ik niet bij stil.

Andere antwoorden (7)

Je kunt Otalgan spray halen bij de drogist. Dat heb ik ook. Het spul spuit je in je oren en dan even laten inwerken en het zal automatisch weer uit je oor druppen.
Met een doekje haal je de overtollige vloeistof weer weg
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
paulus811
14 jaar geleden
Dank je depina, maar dat is hetzelfde als audispray (alleen zeewater). De druk waarmee het uit dat flesje komt is niet krachtig genoeg om verstoppingen op te lossen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
paulus811
14 jaar geleden
ja dat stond al in m'n toelichting.
De gehoorgang hoeft u in principe niet schoon te maken. Met het puntje van bijvoorbeeld een handdoek en eventueel een beetje water kunt u oorsmeerresten uit de oorschelp verwijderen. We raden u af zeep te gebruiken of met een wattenstaafje in de gehoorgang te gaan. U voorkomt daarmee proppen en ook dat uw gehoorgang gaat ontsteken.

Wat zijn de beste middelen
Om de prop te verweken, kunt u simpel arachideolie (zoete olie), amandelolie of slaolie in het oor druppelen. Als u geen olie in huis heeft, kunt u dat voor weinig geld in apotheek, drogisterij of supermarkt aanschaffen. Is het trommelvlies beschadigd, dan wordt druppelen met olie afgeraden vanwege de kans op gehoorbeschadiging.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
herkenbaar probleem. Heb er namelijk zelf met regelmaat last van. Heb mijn huisarts gevraagd of er niet iets voor is om het te voorkomen... helaas... niets is mogelijk, je oren werken eigenlijk te goed.
Er blijft niets anders op zitten dan keer op keer naar de huisarts te gaan om het overtollige oorsmeer eruit te laten spuiten.
Ik weet het het is gewoon lastig en je hoort gewoon een dag helemaal niets.

heb zelf weleens geprobeerd uit te spuiten, is geen succes kan je jezelf behoorlijk zeer mee doen hihihihihihi

succes ermee....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je wel eens van oor kaarsen gehoord? Het klinkt raar, maar het is echt waar! Het is een kaars die je in je oor moet doen (je moet hierbij op je zij gaan liggen) en vervolgens aan moet steken. Hoe het precies werkt weet ik niet , maar door de warmte wordt het "vuil" in je oor zacht en door de kaars opgenomen (je kan het ook zien na de toepassing). Het is afkomstig van een indianen stam en ik heb het ooit bij een reform winkel gekocht. Zorg er wel voor dat je niet in slaap valt en altijd voorzichtig zijn met vuur! Misschien beter om iemand erbij te vragen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voordat je wast uit de winkel haald om voordeliger uit te zijn, zou ik wat je oren betreft toch advies van je huisarts vragen.Namelijk spuiten in oren kan als er een gaatje zit in je trommelvlies ernstige complecaties geven.

Toegevoegd na 37 seconden:
voordat je WAT
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet even een paar dagen met slaolie druppelen in het oor. Dan valt het in de regel na 2 dagen eruit en anders even naar de huisarts want dan is het ook niet pijnlijk meer. Het smeer is veel zachter geworden en valt er eigelijk dan uit door het spuitje water.