Als je je zorgverzekering halverwege de maand opzegt ben je dan nog verzekerd tot het einde van die maand?

Want heb dan toch al betaald voor de gehele maand?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Je kunt je zorgverzekering niet opzeggen halverwege de maand (tenzij je naar het buitenland vertrekt?). De zorgverzekering is verplicht en je kunt wel van zorgverzekeraar wisselen aan het eind van het jaar, waarna je nieuwe verzekering per 1 januari van het nieuwe jaar verder gaat bij de nieuw gekozen verzekeraar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

In principe is het zo, dat je voor een jaar het contract aan gaat. Alleen bij de nieuwe zorgverzekeraar BLUE kan je tussentijds opzeggen. Je moet altijd per eerste van de maand opzeggen. Heb je opgezegd dat ben je niet meer gedekt. Bijgevoegd nog 2 links die meer achtergrond geven.