Hoe kun je zelf vers littekenweefsel behandelen zodat het mooi geneest..

(de verpleging hier leest mee!)
:-)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
7.6K

Het beste antwoord

Met pure sheabutter:

"Gebruik Sheabutter puur of in mengsels o.a. bij; eczeem, droge, schilferende of geïrriteerde huid, littekens, zwangerschapsstriemen.....etc."

Zie verder de bron voor veel meer waardevolle informatie. Je kan het ook in een zalf verwerken in combinatie met natuurlijke en verzorgende oliën.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

vers littekenweefsel kan ik niets over zeggen, maar als de wond eenmaal mooi dicht is helpt smeren met een goede vitamine e olie.
Rieneke1
14 jaar geleden
Een vriendin van mij kreeg de tip van een chirurg om littekencreme van biodermal te gebruiken. De wond is inderdaad mooi genezen.
Misschien is dat wel wat je zoekt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vraag het me af of je dit genezingsproces kunt beïnvloeden. Gezien het grote aantal lelijke en een klein aantal mooie littekens wat ik zelf heb...

Goede doorbloeding van de huid speelt een rol heb ik wel eens horen vertellen door een vriendin. Maar in hoeverre je dit nieuwe huidweefsel kunt beïnvloeden durf ik echt geen garantie op te geven...

Ik zou er in ieder geval wel voor zorgen dat alles mooi schoon blijft. Dit ter voorkoming van mogelijke infecties...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uitgaande van littekenweefsel (dus absoluut geen wond, open of met korst!): het weefsel soepel houden met een iets vettige creme.

De meningen zijn er verdeeld over of het uitmaakt of er in die creme vitamine E zit, of placenta-extract, of meer van dat soort wonder-ingrediënten.

Persoonlijk (maar overleg dat zeker met de verpleging!) zou ik gaan voor een goede uiercreme, omdat daar ook wat ontsmettende ingrediënten in zitten. Zeker als het littekenweefsel nog wat rauw is, kan dat helpen om ontsteking te voorkomen.

Overigens zou ik niet gaan voor uierzalf, het vettere zusje van uiercreme. Zalf zou de huid te veel kunnen afsluiten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb ooit gelezen dat slakkencreme helpt. Natuurlijk niet op een open wond smeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vitamine E is een belangrijk bestanddeel bij het behandelen van een litteken. Bio-oil helpt ook goed.
Smeren, smeren, smeren. En geduld hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er bestaan siliconenpleisters die je dagelijks op je litteken moet dragen. Dat gaat littekenweefsel tegen en bevorderd een mooie genezing. Na een bepaalde tijd mag je dat dragen en dan een aantal maanden. Het littekenproces kost nou eenmaal veel tijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gebruik Aloë Vera producten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik gebruik altijd calendula balsam van Sano, te koop bij de natuurwinkel, dan heb je hem ook puur.
Vraag het wel even of er zalf op mag.
Vorige week wilde ik de grill verzetten en greep zo de hete plaat vast.
Heb eerst mijn hand onder de kraan gehad en daarna met deze zalf ingesmeerd, de pijn was meteen weg, en het is mooi genezen.
Of voor de rauwe billen ooit eens, van mijn kleindochter, ge-weldig.
Ik doe het op wondjes, onder de nagelriem, als hij weer eens los is :(
Beterschap meis :-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Calendula helpt inderdaad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt, ik gebruik het dan ook heel veel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 ook een goed middel
Gebruik je vingers. Lekker masseren zodat 't bloed lekker kan doorstromen. Ik zou 't laten doen! Nog beter!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
caledula zalf van dkt vogel is goed
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik raad het volgende aan:
druppel vers citroensap in een oesterschelp
hetgeen verweekt smeer je zo veel en zo vaak mogelijk op het litteken, en zie: het geneest prachtig!!