je neus weer recht laten zetten hoe lang duurt het?

Heb 2 jaar geleden mijn neus gebroken,
Op dat moment had ik er nog niet veel last van,
alleen hij begint nu steeds schever te groeien en me ene neus gat werkt ook niet lekker meer :P

Maar als ik hem dus laat breken,

Dan krijg ik volgens mij zo'n spalk ding er over heen?

hoelang loop ik dan rond met die spalk?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

Mijn neus is 3 jaar geleden gecorrigeerd.

Operatie duurt 20 minuten.
Als je bijkomt zit je neus helemaal ingepakt in pleisters (je voelt je een soort Bassie (van Adriaan).
Onder je neus zit een soort 'snorretje', een klein opgevouwen gaasverbandje, om lekkend bloed op te vangen. Je tussenschot wordt vanbinnen gespalkt door in ieder neusgat een soort lange tampon, die van neusgat tot bijna keelgat zit. Bij mij zat er ook nog een kleintje bij.

In mijn geval ben ik vrijdags geopereerd, en 4 dagen later, op dinsdag, is mijn neus weer uitgepakt.

Hij is dan natuurlijk nog wel heel kwetsbaar, en hechtingen zitten er nog in. Dus dat duurt nog wel een aantal weken voordat dat helemaal hersteld is.

Maar je loopt dus 4 dagen rond met ingepakte neus.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe voelt dat als die tampons uit je neus worden gehaald?
walter
12 jaar geleden
Doet geen pijn, voelt een beetje vreemd want je voelt ze schuiven.
Ze zijn heel erg vet zodat ze niet aan de wondkostjes blijven hechten, en de KNO-arts doet dat met een soort dun tangetje. Ik kan je zeggen: Dat eruithalen voelt als een héle opluchting. Je kan daarna (voorzichtig) eindelijk na 4 dagen door je neus ademhalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nog dan maar een vraagje aan jou,
Had je echt problemen met adem halen?
En hebben ze je neus ook echt recht gezet want ik lees op sommige site dat dat cosmetisch is dus dan wordt het niet vergoed?
walter
12 jaar geleden
Ik had al meer dan een jaar last van vaak en soms dagenlang bijholteontsteking, doordat de doorgang te nauw was. Aan mijn neus was van de buitenkant niks vreemds te zien, maar mijn neustussenschot bleek scheef te staan (zat een knik in).
De oorzaak hiervan was dat ik als kind ooit met mijn neus hard op de rand van een betonblok terecht ben gekomen. Het was dus niet cosmetisch bedoeld. Alles is ook door mijn zorgverzekeraar betaald.

Andere antwoorden (2)

Neus verbanden in de neus worden meestal na enkele dagen verwijderd, de spalk, draadjes en andere verbanden meestal na 1 of 2 weken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toevallig heeft mijn man het ook net achter de rug. De KNOarts zei dat het een half jaar zou duren eer de verwonding genezen zou zijn, en hij er iets van zou kunnen zien. De neus is nu rechtgezet, maar mijn man is er niet tevreden over.
Je krijgt geen spalk. De neus wordt binnenin gebroken, en de neus wordt opgestopt met verbandwindsel. En na een paar dagen moet dat worden verwijderd, en de neus moet vanzelf genezen. De eerste paar dagen heb je een soort beschermkapje over de neus. Het valt allemaal wel mee. En vaak lukken deze operaties prima.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb het gelezen en ik vin dat het beste antwoord.