hoe kan ik het beste er mee omgaan dat mijn vriend wilt en blijft roken?

me vriend is voor 1,5 maand gestopt met roken, maar door teveel ruzie in de relatie is hij weer gaan roken. Dit vind ik echt bale.. hoe kan ik hier het beste mee omgaan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook beginnen roken. :p
burgos
12 jaar geleden
Nou meid steek er ook een op, doe niet zo lullig.

Het beste antwoord

Hij is verslaafd en hij is niet weer gaan roken, door teveel ruzie in de relatie, maar jullie hebben veel ruzie gekregen, doordat hij aan het afkicken was.
Mijn man rookt ook. Ik ben er niet vervelend over, maar in de zomer vraag ik hem altijd naar buiten te gaan, als hij het vergeet, doet het meestal wel uit zichzelf. In de winter zet hij toch regelmatig een raampje open, als ik boven ben op mijn eigen kamer, zoals nu.
Ik vraag hem ook erop te letten de cigaret niet onder mijn neus te houden.
Kortom, we proberen ermee te leven. Hij kan het echt niet laten, en ik wil hem niet missen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Geef hem ruimte en vertrouw hem
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wíl hij roken? Wíl jij dat dat hij níet rookt?
het is zijn leven, zijn longen. (okee ook de jouwe als hij in huis rookt- maar dan vraag je of hij buiten rookt) Dus alles verder zijn problemen lijkt mij. Als je er echt niet tegen kan zou hij het misschien voor je over moeten hebben om het niet te doen (maarja zo zijn jongens niet). Dus als hij blijft roken zal je het moeten accepteren denk ik, of een ander vriendje zoeken ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vind ik ook, een +.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed antwoord +++++ Vraag me af of vriend al rookte toen vraagstelster hem leerde kennen.
Zo ja, waarom wil je hem veranderen, het is zijn leven.
Als je iemand in een relatie wil veranderen maak je de relatie kapot.
Dus gaan daar al die ruzies misschien over: Het veranderen van een persoonlijkheid.
Accepteer iemand hoe hij/zij is, anders moet je geen relatie aangaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aan 1 kant vind ik dat je gelijk hebt. Aan de andere kant gaat het natuurlijk om zijn zijn gezondheid. Als je an een serieuze relatie bezig bent dan wil graag lang bij diegene blijven en niet dat hij over een aantal jaar goed ziek is. Dus JA, het zijn zijn longen en het is zijn gezondheid maar het is ook JULLIE leven.
Maar toch +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1vraagje.
Je hebt gelijk! goed samengevat. Misschien dat dat mijn zorgen zijn.. omdat ik lang bij hem wil blijven, en te druk maak. maar, zoals jullie zeggen hebben jullie allemaal gelijk. het is ZIJN leven. ik kan het niet veranderen, anders komt er weer meer ruzie van...
dankje voor de tips ;)!
Je kan hem ook nicotine snoepjes geven of elektrische sigaretten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als hij wil roken, laat hem dan roken. Maar je hebt het recht om in een rookvrije ruimte te leven. Hij moet dus naar buiten. Ik rook zelf en laat ook niet-rokers ongemoeid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rookte die al toen jullie elkaar leerde kennen hij moet zelf willen en als een ander zegt dat ie moet stoppen lukt dat niet hij moet t zelf willen sukses
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is erg kinderachtig van hem dat hij jou de schuld geeft dat hij weer is gaan roken. Dat is helemaal niet waar. Hij was gespannen van het niet roken en daardoor kreeg hij ruzie met jou. Het had net zo goed ruzie met de buurman of een kapotte auto kunnen zijn, dus het heeft echt helemaal niets met jou te maken. Laat je geen schuldgevoel aanpraten, want dan is er iets anders niet goed in jullie relatie. Als jullie relatie verder goed is, laat hem dan maar lekker roken en stoppen, wanneer hij dat zelf wil. Als hij vaker jou de schuld geeft van iets dat hem niet lukt, dan moet je toch in de gaten krijgen dat het niet alleen maar aan jou ligt, maar eerder aan zijn houding ten opzichte van jou. Denk hier maar eens rustig over na en bedenk dan pas, hoe je dit probleem gaat inpassen in je leven. Succes :)