Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als je met één oog slechts 5 meter voor je uit kunt kijken, en met de ander kan je goed kijken heb je dan een bril nodig?

Als ik beide ogen open heb, heb ik nergens last van! Maar met een word alles vaag na 5 meter..
Heb ik een bril nodig?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
785

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Of je een bril nodig hebt, weet ik niet. Wat ik wel weet, is dat er iets niet klopt met je gezichtsvermogen. En daarom moet je naar de oogarts. Die zal onderzoeken of er een oorzaak is voor het grote verschil tussen beide ogen. Als je een bril of een behandeling nodig hebt, kan hij/zij jou dat vertellen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Met een oog kun je moeilijk diepte zien, dus afstanden inschatten. Dat is wel eens lastig als je moet weten of je nog wel of toch niet meer voor die bus kunt oversteken.
Als je met beide ogen goed afstand kunt zien, is dat probleem opgelost. maar degene die echt kan zeggen of je een bril nodig hebt is de oogarts of opticien
(Lees meer...)
anneliez
12 jaar geleden
Het lijkt me wel verstandig, want je beste oog moet steeds harder gaan werken waardoor ook die op de langere termijn achteruit zal gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij een groot verschil is een contaclens beter, met een -lens een
stuk voor het oog wordt het beeld kleiner.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding