voel me sterk aangetrokken tot me beste vriendin, zij is hetero en ik lesbisch,

we zijn hele goeie vriendinnen van elkaar, we zitten echt soms uren aan de telefoon zij natuurlijk over jongens en ik over vrouwen.ken haar via een goeie vriend, klikte vrijwel meteen tussen ons,alsof we elkaar jaren kennen, zij zelf is een hele spontaan en best wel heel open met iedereen.we flirten best wel veel met elkaar maar ik neem het heus wel met een korreltje zout.dat ik er nix moet gaan achterzoeken.wat voor mij heel erg duidelijk.wij vrouwen meisjes gaan altijd wel heel vrij met elkaar om en natuurlijk heel veel lichaamlijk kontakt, wat je bij mannen niet zo vaak zal zien,als je begrijp wat ik bedoel.....en zoek er ook helemaal nix achter...nix aan de hand ....vind haar een hele mooie sexy vrouw en dat weet ze dat heb ik gewoon aan haar verteld, maar als we uitgaan is het totaal anders zitten we echt met elkaar te flirten heel erg close dansen zit ze me de heletijd maar een zoen te geven op de mond, wat natuurlijk eigenlijk heel gewoon is....maar er is iets tussen ons en de spanning voel je gewoon...soms zoek je het maar ik voel het gewoon dat er iets is maar niet weet wat het is.alsof we op elkaar wachten wie het eerste initiatief neemt,je weet het wel van je voelt het gewoon want je herkent het, ondanks dat je van jezelf weet van nou ze hetero en we zijn gewoon vriendinnen en maar toch je voelt het zo sterk en ook al negeer je het het achtervolg je toch gewoon.......is de band dat we hebben op rand van vriendschap en romantiek??????of lig het gewoon aan mij???

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.9K

Het beste antwoord

Niet iedereen die zich identificeert als hetero is 100% hetero. En het klinkt zeker alsof er meer aan de hand is tussen jullie dan alleen vriendschap in de traditionele zin van het woord. Vrouwen zijn inderdaad wel een stuk lichamelijker met elkaar dan mannen onderling, maar tijdens het uitgaan flirten, close dansen en je op de mond zoenen, dat gaat toch nog net wat verder.

Het zou kunnen dat je vriendin toch 'een beetje' bi is; niet in de zin van hoe zij zichzelf identificeert, maar simpelweg in de betekenis dat ze zich ook wel eens aangetrokken kan voelen tot een vrouw. Tot jou, om precies te zijn. Misschien kan ze omschreven worden als een 'barseksueel' (bedoeld als geuzennaam, niet als belediging), iemand die eerder geneigd is te flirten met iemand van hetzelfde geslacht als alcohol haar remmingen wat heeft verlaagd. (Voor verdere uitleg van de term, zie bron.)

Maar goed, blijkbaar voelt je vriendin zich op een bepaalde manier tot je aangetrokken, maar wat nu? Dat ligt aan jullie twee. Ik zou in ieder geval nog niet direct beginnen te dromen dat je vriendin 'uit de kast' zal komen (ze kan net zo goed niet ín een kast zitten, omdat wat ze laat zien alles is dat er is), dat jullie gaan samenwonen, een kat nemen en over een paar jaar samen een tripje naar de spermabank maken om kindjes te maken.

Maar er helemáál niets achter zoeken, dat hoeft ook weer niet. Het ziet er inderdaad naar uit dat jullie relatie ergens tussen vriendschap en romantiek in zit. Raar is dat niet, er zijn wel meer mensen (waaronder ikzelf) voor wie die grens niet noodzakelijkwijs zo scherp hoeft te zijn, die met vrienden ook romantiek en seksualiteit kunnen delen. Dat betekent niet dat de relatie zich ooit zal ontwikkelen tot een relatie tussen levenspartners, en dat hoeft ook niet. Het is mogelijk deze dingen te delen met iemand die je lief vindt, maar waar je niet verliefd op bent.

Als jij je hier goed bij voelt, zou ik zeggen: go with the flow, je ziet wel waar jullie uitkomen. En vergeet niet om onderweg te genieten, je vriendin klinkt als héél goed gezelschap.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Elkaar op de mond zoenen, vind ik al iets verder gaan dan gewoon vriendschap. Ik zou zeggen, zoen gewoon eens heel gepassioneerd terug en zie wat er gebeurt. wel spannend allemaal.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Hoe je het noemen moet weet ik niet. Ik vind het in ieder geval romantisch en verder gaan dan vriendschap. Doorgaan zou ik zeggen, zie maar maar waar de grenzen liggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de enige manier om er achter te komen is of door praten ( wat voel jij voor mij?) of door actie ( kus lekker terug en leg je hand eens op een intiemere plek dan een schouder of arm)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gaat het jouw om een one nicht stand of wil je meer ,vraag dan hoe zij de toekomst ziet is die anders dan de jouwe ,dan maar genieten zolang je kan en je horizon verbreden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
klinkt allemaal best wel spannend voor je. Maar dit is hoe jij het ziet. Niemand kan met zekerheid zeggen wat zij denkt. Ik zou wat olie op het vuur gooien door de flirt wat op te rekken. Een beetje lachwekkend zeggen tijdens het flirten of na 'n zoen.. Jammer dat je niets van vrouwen wilt weten.. Zeg het op zo'n manier dat ze het kan zien als lacherige opmerking, maar er wel op moet reageren. Als je zoent, hou de zoen net iets langer vast, zodat t net het verschil maakt tussen een kusje en een zoen. Omdat het je beste vriendin is zou ik het niet op de man of vrouw in dit geval af vragen. Wanneer zij het als iets onschuldigs ziet, kan dit een drempel in je vriendschap werpen. Al zou het alleen maar zijn omdat ze jou geen valse hoop wil geven en daarom wat afstand gaat houden. Het spontane is dan 'n beetje weg. Dubbelzinnige opmerkingen en kijken tot hoever zij daarin meegaat lijkt me een goede manier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja ik denk dat jou vriendin zich ook tot jou aangetrokken voelt
maar misschien heeft ze drempelvrees
of wil voor de buitenwereld een masker ophouden
ik zou net als al eerder gezegd is de kus wat intiemer geven
niet gelijk heel je tong erin proppen maar haar kus beantwoorden met de jouwe
als ze echt niet lesbisch is zal ze t wel direct zeggen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vriendschap is een vereenvoudigde vorm van liefde, vind ik.

Maar als ik je stukje hier lees..bestaat die vereenvoudigde vorm tussen jullie beiden al lang niet meer.

Met andere woorden: Het begint al aardig op verliefdheid'..of misschien zelfs wel..liefde te lijken.

Ik denk net als SusyX overigens , dat je eventueel kunt denken aan 'bi'

Wellicht onderkent of aanvaardt zij dat nog niet van zichzelf..maar àls het zo is..komen die twee..onderkenning en aanvaarding.. vanzelf wel.

Gr. Ton