Kan je een irritatie/ allergie krijgen door latex handschoenen?

ik ben vaak bij de orthodontist en die hebben iets van latex handschoen en als ik dan thuis ben is mijn huid helemaal vlekkerig dus mijn vraag is kan je er allergisch voor zijn of irritatie van krijgen?

Toegevoegd na 11 minuten:
Kan ik dan allergisch of irritatie krijgen van de materialen of het licht dat ze gebruiken?

Toegevoegd na 14 minuten:
Maar kan het dan ook een irritatie zijn inplaats van een allergie.
Want na een half uurtje of een kwartier is het weg.
PS: Ik ben ook allergisch voor grote knaagdieren heeft het daar iets mee te maken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

ja latex allergie bestaat.
als je het hebt, moet je het op een papiertje ofzo bij je dragen.
stel je voor je krijgt een ongeluk ofzo, dat de hulpdiensten dan geen latexhandschoenen aantrekken of de chirurg.
ze kunnen dan andere handschoenen gebruiken.
mijn man heeft die allergie ook.
hij kan nog geen ballon opblazen of zijn hele mond is een keer zo dik gezwollen en zelfs zijn tong wordt dik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja, lijkt op een allergische reactie. Probeer eens die handschoen niet te doen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja, maar steeds met die handen thuiskomen ;(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat begreep ik. Daarom is het lastig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt! Vraag of ze volgende keer nitrile of vinyl handschoenen hebben. Ze zullen wel vaker latex-allergische patienten behandelen.
Ja, dat kan. Je kunt ongeveer overal allergisch voor zijn. Maar in jouw geval kan ik me niet zo voorstellen dat het die handschoenen zijn. Het contact is maar zo vluchtig, dat het wel een erg sterke allergie zou moeten zijn. En meestal heb je die alleen als je die al hebt opgebouwd, bijvoorbeeld door zelf veel met latex bezig te zijn.
Kaart het de volgende keer eens aan, als test, of ze een andere of helemaal geen handschoenen aan willen doen. Of zoek zelf eens iets van latex op en draag het op je huid.
De symptomen zijn overigens eerder jeuk dan vlekkerigheid.

Toegevoegd na 12 minuten:
Een allergie voor de materialen lijkt me niet voor de hand liggen, omdat ze steriel werken.
Kan het zijn dat je nerveus bent voor het gedoe, en daardoor wat vlekkerig in je huid wordt?
Overigens zou ik me er geen zorgen over maken, het klinkt niet dramatisch erg allemaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja een latex-allergie bestaat
Pas dan ook op met condooms

Ik zou naar de huisarts gaan voor de zekerheid
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja! En in jouw geval is het ook heel aannemelijk omdat je klachten maar zo kort duren.
Ik heb het zelf ook met bepaalde stoffen/knaagdieren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn latexvrije condooms - zo zijn er ook latexvrije handschoenen, die zou de orthodontist ook gewoon moeten hebben, dus even vragen of die voortaan gebruikt kunnen worden.