Vergoeding borstvergroting bij kleiner als cup AA?

Ik ben een jonge vrouw van 23 jaar en loop me leven lang met een platte borstkas.. Dit is geen grap, het is echt plat. Ik ben al bij chirurgen geweest en de agis vergoed het niet. Bij de psycholoog geweest en die kunnen niks voor me doen. Een van de chirurgen zei zelfs tegen me: 'Ik heb nog nooit een vrouw met zo weinig borstweefsel gezien'
Ik weet niet meer wat ik moet doen?!!?!
Ik heb een dochter van 3 en ze vragen echt aan me hoe kon jij in godsnaam borstvoeding geven :,(
Het is echt vreselijk! Ik moet iedere dag naar mezelf kijken en balen als een stekker waarom het me niet gegunt word :(
Kunnen jullie me helpen?? :(

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, wij verrichten geen operaties, dus wij kunnen je niet helpen.
Je zegt dat je zorgverzekering het niet vergoed, ja, dan zit er weinig anders op dan of de operatie zelf betalen of er mee leren leven. Sterkte ermee.
Amadea
11 jaar geleden
Dikker worden, dan krijg je vanzelf ook meer borstweefsel.
Of opgevulde beha's dragen. Van die softcups.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb ooit gehoord dat het vergoed word. Ga naar je huisarts en vraag wat de mogelijkheden zijn en dat het je leven drastisch omver gooit. Ook kunnen ze bij je ziektenkoste verzekeraar iets voor je betekenen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vergoeding is heel
Moeilijk maar weet wel
Als je en een verwijNg hebt huisarts rn psygo dat je het wel
Belasting technisch kunt aftrekken.
Maar moet je wel kijken of
Je drempelinkomen niet te hoog licht. Je houd altijd nog een deel over dat je zelf moet betalen. Voorbeeldje van mij ik zou een operatie krijgen a 4000 euor
Daarvan zou ik 1500 euro terug krijgen van de belasting.
Suc6 vragen stuur mij een pb
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@ 2caulyflowers: dat had je best als antwoord kunnen zetten.
Bij lagere inkomens kan ook nog een extra verhoging van de aftrekbare ziektekosten plaatsvinden, dan krijg je nog meer terug.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Borstvoeding heeft ook niets met de omvang van je borsten te maken
Ik zou proberen om toch nog een keer door een psychiater te laten bepalen dat dit noodzaak is voor je geestelijke welzijn
Als je er zo mee zit kan ik me voorstellen dat het ook niet gezond is
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@jackd
Dank je, alleen helaas mag je de operatie zelf niet verhogen . Maar de verbandmiddelen en medicatie die je op recept krijgt en niet vergoed
Krijgt wel.
Net als operatiebh enz, maar de operatie zelf niet
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@channeke
Verzekering technisch maakt het niet uit of je er geestelijk onder
Lijd.
Maar wel belasting technisch, jij moet kunnen bewijzen dat het wel
Nodig is en dan is een verwijzing niet voldoende..
Je kunt met voldoende bewijs zo aftrekken zonder accoord. Maar dan kan eventueel controle komen. Dan
Moet je bewijzen dat het nodig waa.
Je kunt het ook aanvragen of het mag. Maar dan is het moeilijker. Omdat er meer nee worden gegeven dan controles;) dus wees slim.
Ps weet ik door medewerker belastingdienst. Die vertelde dat aan de belasting telefoon
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tuurlijk wordt het je wel gegund. Het moet toch lukken om het geld op een of andere manier bij elkaar te krijgen als je het echt wil?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik heb vroeger toen ik rond de 21 was,een borstvergroting gehad,ook omdat ik totaal geen borstontwikkeling heb.
Wat was ik blij met mijn borsten,totdat
ik erge last kreeg van gewrichtspijnen,moeheid en nog veel meer klachten.Ik kwam erachter dat het door de implantaten veroorzaakt kon worden en een jaar later zijn ze dan ook weer verwijderd.
De klachten verdwenen,mijn borsten waren na het verwijderen slappe mini borstjes door het oprekken van de huid,heb toen pushups bh's gedragen. alles beter dan gezondheidsklachten. Nadien ben ik 45kg afgevallen en vooral het laatste beetje borstvey is nu weg.
als ik in de spiegel kijk vind ik ook dat het er niet uit ziet,en met kleding kopen is het vaak ook erg moelijk,vaak vallen shirts/blouses veel te wijd van boven,een badpak in mijn maat zit meestal zachte borstvulling in en die zijn veel te groot en soms denk ik ook dan aan een borstvergroting,maar als ik weer terugdenk aan alle ellende die de implantaten me hebben bezorgd,dan leg ik me weer gauw neer bij het feit dat plat zijn van boven beter is dan ziek zijn.
liveisgreat
11 jaar geleden
je hebt blijkbaar een partner die het niet erg vindt. die opmerkingen over die borstvoeding zijn waarschijnlijk meer uit verwondering dan uit afkeuring. Want het is niet zo dat je meer melk hebt met kleine dan met grote borsten (ik had minitieten (cup A) en een overschot aan melk).
Maar waarom vind je het zelf dan zo erg? ik ken vrouwen met vreselijke grote hangtieten, platte schijven die tegen hun buik hangen, tieten die uit elkaar staan als konijnenogen, tepels zo groot als ondertassen enz. Sommigen schamen zich, anders doen gewoon een goeie bh aan en malen er niet verder om. Als je ziet wat een soorten BH's er allemaal zijn, denk ik dat er heel wat wordt afgenept. De meeste BH's tegenwoordig bevatten (vaak heel dikke) kussens, dan heb je de push up, de minimizer enz... Ik zocht laatst een "gewone" BH zonder mousse en heb er vrij lang naar moeten zoeken. Wat me doet vermoeden dat driekwart van de vrouwen met een corrigerende BH rondloopt.
Het valt me op dat vooral vrouwen zo malen om hun uiterlijk. Ik zie hangbuikmannen die fier over straat lopen met hun broek onder hun buik en nog naar vrouwen lonken ook.
Als je er echt heel hard om maalt, kan je natuurlijk ingrepen laten doen maar vaak leidt dit tot grote gezondheidsrisico's. En wees gerust : meestal vergroten je borsten sowieso met ouder worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mooi verwoord liveisgreat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik geloof dat ik het er dan niet duidelijk genoeg in heb geschreven dat ik echt plat ben. Vaak geloven mensen dit ook niet als ze me zien. Een bh geeft natuurlijk altijd meer vorm dus lijken ze groter al is dit niet zo. Wat ik al zei, zelfs de chirurg schrok dat ie me zag, zoiets als dat ik heb had ie nog nooit gezien. Dikker worden heeft voor mij geen nut. Tijdens me zwangerschap niks gebeurd en dat ik ziek werd en 12 kilo zwaarder was gebeurde er al helemaal niks. Ik heb het blijkbaar van mijn moeder. Die was 1.74 met een kleine A. Het is gewoon jammer dat de verzekeringen dit niet als behandeling willen zien. Borsten die worden afgezet of ongelijk zijn worden vaak hersteld of gelijk gemaakt...
Wat is er mis mee om vrouwen zonder borstontwikkeling een vergroting te geven. Als ik me bh uit doe word het vanzelf wel duidelijk dat ik niet gewoon een cup groter wil als dat de meeste vrouwen willen maar dat ik onderontwikkelde borsten heb. Het probleem van dit hele verhaal is dat ik student ben en een laag inkomen heb, op mezelf woon en een dochtertje heb. Ik heb dus geen ruimte om te sparen ook al wil ik dat super graag!
En zoals vele zullen zeggen: 'leer ermee leven want klein is ook mooi' Allemaal prima, beetje naar dat ik nog erger ben als klein en hier al 10 jaar mee rond loop.. Ik ben jong maar kan geen bepaalde jurken, truitjes, bh's, bikini's en nog wel meer niet aan omdat het er gewoon niet zit! Ik ben beperkt tot de simpele dingen met een wat hogere hals. En wat sommige zeggen je relatie vind het niet erg, nee dat is idd ook niet zo, hij vind het prima en valt hier op maar ik ben degene die door deze hel gaat en niet mijn vriend. Ik zal dit ook nooit voor een relatie doen, ik wil dit echt het liefst om gelukkiger met mezelf te kunnen worden en normaal in de spiegel te durven kijken zonder verdrietig te worden en de deur niet meer uit willen. Ik neem zowieso alle adviezen mee! Ik ga kijken voor een psychiater en geen psycholoog want dat werkt echt niet. Eventueel een andere zorgverzekeraar maar het zal me lukken!! Ik zal me vrouw gaan voelen!! Bedankt iedereen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik lees mee, doordat het over belastingen ging.
Maar nu lees ik iets over een psychiater.
Wil je daar alsjeblieft niet naartoe gaan. Een psychiater is gespecialiseerd in geestesziekten en met jouw geest is niks mis. Het enige wat een psychiater meer voor jouw zou kunnen dan dan een psycholoog is medicijnen voorschrijven. Antidepressiva, dat wil je echt niet.
Een psychotherapeut zou wel een optie zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oja: als je student in Nederlands bent en niet maximaal leent:
Zet je stufie een paar maanden op maximaal, ik ben niet voor geld lenen, maar de rente op studieleningen is laag en je mag het afhankelijk van je inkomen terugbetalen.

Antwoorden (4)

Ik heb een soortgelijk probleem gehad en ik kreeg het ook niet vergoed. De huisarts raadde me aan om rechtsbijstand in te schakelen. Ik heb dit gedaan en heb het vergoed gekregen (wel pas na een half jaar, maar goed). Ik weet niet of je een rechtsbijstandverzekering hebt, maar anders is dat misschien een idee. Zorg dan wel voor een verklaring van je huisarts en van de chirurg waar je het over had. Dit kan je helpen.

Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat was niet dit jaar dan, of wel? Ik weet niet zeker wanneer ze de vergoeding voor "borstvergroting bij aplasie" eruit hebben gegooid, maar ik weet wél zeker dat het dit jaar NIET meer vergoed wordt. Tenzij je het hebt over het aanvullende pakket natuurlijk, maar dat kan verschillen per verzekering en per pakket.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben verzekerd bij Ohra, de meest rampzalige verzekering naar mijn idee. Dit was midden vorig jaar. Dus het zou kunnen wat u zegt. Misschien is het een idee om dit met de huisarts te bespreken. Omdat de voorwaarden enzo van de verzekering vaak onduidelijk is zou u ook contact op kunnen nemen via deze site: http://www.menzis.nl/web/Consumenten/Zorgadvies/AdviesMenzisZorgadviseur.htm Zij kunnen u helpen en advies geven over u dit het beste aan kunt pakken. Ik hoop dat t u lukt.
De overheid heeft bepaald dat je voor een aantal ingrepen niet meer verzekerd bent op grond van de Zorgverzekeringswet, ook niet in het geval van medische indicatie.

Bij psychisch lijden is geen sprake van een medische indicatie. Er geldt ook geen vergoeding bij psychosociale oorzaken, zoals niet naar zwembad of sauna durven, problemen in de relatie door schaamte, geen nieuwe relatie durven aangaan omdat men zich schaamt of pesten.

Hier lees je wanneer een borstcorrectie nog wel vergoed kan worden.
http://www.vgz.nl/vergoedingen/plastische-chirurgie/borstcorrectie

En verder wordt jou alles gegund!!
Maar Niet als wij dat allemaal uit de sterk stijgende zorgkosten moeten betalen.
Misschien kun je sparen? Hier is een aanbieding vanaf
€ 3500.
http://www.janssenkliniek.nl/kosten-plastische-chirurgie/prijslijst.php
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jansen kliniek niet doen, alleen als je er 100% achter staat.
Google maar even..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://www.cc-stedendriehoek.nl/text.php?tid=53 Zijn artsen in het ziekenhuis, word ook gedaan in het ziekenhuis!
Deventer, zutphen en. Apeldoorn..
Super artsen daar!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ook vanaf 3500 euro
Eventueel extra overnachten kost 240 euro. Per nacht Deze artsen hebben een prive onderdeel, en werken voor de verzekeraars onder
Een andere naam. Maar staat goed aangeschreven!
Wel een wachtlijst maar ja dat je je er voor over..
Ps in zutphen is het het kortste.
Kijk voor de wachtlijsten op de site van de lokale ziekenhuis.
Let wel op voor het eerste consult heb je wel een verwijzing nodig. Maar dat is omdat de consult kosten worden vergoed door de verzekeraar.
Tot een paar jaar geleden werd een borstvergroting bij een (bijna) volledig afwezige borstontwikkeling vergoed vanuit het basispakket, maar tegenwoordig is dat niet meer zo. Dat ligt niet aan je zorgverzekering, dat is allemaal vastgesteld in den Haag. Alleen bij een volledige of gedeeltelijke borstamputatie worden het nog vergoed vanuit het basispakket, bij afwezigheid van borstontwikkeling niet meer.

Je zou wél kunnen kijken naar mogelijkheden vanuit aanvullende pakketten. Er zijn zelfs verzekeraars die behandelingen zónder medische noodzaak tot een bepaald bedrag vergoeden vanuit het aanvullende pakket. In jouw geval heb je kans dat je het (al dan niet gedeeltelijk) vergoed kunt krijgen als wél medisch of psychosociaal noodzakelijk, vaak zijn dat wat hogere bedragen dan voor de niet-noodzakelijke vergoedingen. Geldt alleen voor de hogere aanvullende pakketten, maar wellicht is het de moeite waard om je daar tegen het einde van het jaar eens in te gaan verdiepen.

Een andere mogelijkheid zou zijn om te kijken of je het kunt opvoeren als aftrekpost voor de inkomstenbelasting. Dan moet je alleen wél aantonen dat het medisch noodzakelijk was, en bij een probleem dat geen lichamelijk ongemak geeft, is dat lastiger aantonen dan wanneer dat wel zo is. Zorg er dus voor dat je stukken kunt overleggen van artsen of psychologen als daar om gevraagd wordt.

Laat je verder goed informeren over de mogelijkheden, uit het recente pip-schandaal en onderzoeken bij andere prothese leveranciers blijkt dat er nog weinig bekend is over de precieze werking van siliconen protheses in het menselijk lichaam. Persoonlijk vind ik voorgevulde bh's veel praktischer en fijner om mijn aa-cupje wat voller te laten lijken onder kleding, al realiseer ik me terdege dat aa bij lange na nog geen volledig afwezige borstontwikkeling is. Ik bedoel meer: kijk naar de mogelijkheden, lees je goed in en overweeg, en kies niet de eerste de beste aanbieding omdat je die goedkoop kunt krijgen. Ik begrijp je wens, en ik hoop ook voor je dat je een (gedeeltelijke) vergoeding kunt krijgen ergens, maar zorg er asjeblieft wel voor dat een vollere boezem niet je enige levensdoel wordt, en dat je ervoor zorgt dat je gezondheid belangrijker blijft dan mooie borsten.

Toegevoegd na 7 uur:
Nog een overzicht van vergoedingen plastische chirurgie in aanvullende pakketten.
Er zijn verzekeraars die bij medische noodzaak volledig vergoeden, alleen zul je dan dus die noodzaak aan moeten tonen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je bent overduidelijk niet tevreden met je eigen lichaam.

Hoewel een beetje grotere borsten soms heel mooi kunnen zijn, zijn er ook foeilelijke borsten.

Heel kleine borsten hebben echter ook hun charme..vergeet dat niet..ze vertederen.

Als jij nochtans psychisch lijdt onder het feit dat je borsten wat aan de erg kleine kant zijn..moet je de oplossing via jouw 'psychisch lijden' proberen te vinden.

Mij lijkt het dat een onderzoek van een psychiater uitkomst kan brengen.

Een psychiater is een gespecialiseerde arts..terwijl een psycholoog daarentegen helemaal géén arts is.

Een verklaring van een psychiater legt derhalve veel gewicht in de schaal..terwijl men bij een eventuele verklaring van een psycholoog hoogstens de schouders ophaalt.

Mocht dit alles niet baten, dan resteren je nog slechts drie mogelijkheden:

1 Zelf alle kosten voor je rekening nemen.

2 De operatie zelf betalen maar deze uit laten voeren door een chirurg in het buitenland..b.v. in België omdat de ingreep daar veel minder duur is dan in Nederland.

3 Jezelf accepteren zoals je bent..want zoals ik reeds zei: Ook kleine borsten hebben hun charme en..zijn vaak veel mooier dan grotere.

Ik wil eindigen met je heel veel succes toe te wensen en ik hoop van harte dat je binnenkort je doel bereikt.

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
liveisgreat
11 jaar geleden
inderdaad, jezelf aanvaarden zoals je bent is het belangrijkste. +1