Wat kun je doen tegen koude handen?

Ik heb vaak last van koude handen en voeten. Tegen koude voeten kun je wat doen, bijv. dikke sokken aantrekken. Maar wat doe je tegen koude handen? Ik kan toch moeilijk met handschoenen aan op mijn werk gaan zitten? En ook computeren met handschoenen lijkt me erg onhandig. Heeft iemand tips?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
8.6K

Het beste antwoord

Iris, ik denk dat je dit wel kan.

Als je het koud heb ga dan eens rustig zitten.
Voel eens in je lichaam wat er allemaal koud is. Ga alles maar eens langs., je voeten, je handen, je knieën, je hoofd, je neus, alles.

Als je hiermee klaar bent...

Ga dan eens in je lichaam voelen welk plek het warmst is.

Probeer dan dit plekje eens warmer te maken (in je hoofd).
Maak dit plekje eens groter.
En groter.
Laat die warmte maar verder uitspreiden.
En verder
En verder.

Totdat je je hele lichaam hebt gehad. Nu is alles lekker warm he?

Nu denk je misschien, nou dit duurt lang, maar het is wel gelukt.
Hoe vaker je dit doet, hoe sneller je het warm krijgt.

Toegevoegd na 11 minuten:
Koud hebben wil zeggen dat je blokkades hebt, waardoor je afgesloten bent van de energiebronnen.
Via mediteren (of ander energiewerk) en je te verbinden met de energiebronnen zal je het ook lekker (warm) krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ga het proberen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb mijn vriendin eens begeleid hierin. Zij heeft het ook altijd koud.
Nu, als zij zegt dat ze het zo koud heeft, hoef ik alleen maar te zeggen: "Ja schat ik weet het, maar welk plekje is nu het warmst?". Dan lacht ze, weet zij genoeg en gaat ze aan de gang.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja het lukt, ik heb het al wat warmer! Dank !! (een plusje had ik je al gegeven).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja de truc is om niet gefocust te blijven op "koud". Maar de aandacht verleggen naar "warm".
Je lichaam volgt de geest. Dus als jij zegt dat je het koud hebt, zul je het alleen maar kouder krijgen. Dus aandacht naar warm, laat het dan maar verspreiden. Ook dit is een stukje waar "the secret" op doelt. --- Ha, een minnetje, iemand die het te ver vindt gaan. En dat terwijl er in 10minuten al resultaat is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je hier minnetjes voor gekregen? Belachelijk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat het je zo raak Iris (je hebt er helemaal een vraag over gemaakt!!) geef ik ook een +.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van mij krijg je een plusje, niet alleen omdat inderdaad 'visualiseren is te leren', en ik zie dit als een voorbeeld van visualiseren, maar ook omdat ik er van OVERTUIGD ben dat het warm of koud hebben ook heel erg tussen de oren zit, en niet alleen in de doorbloeding. Of de 'energiestromen' waar jij op doelt en waar ik minder mee kan.
Ik heb het ALTIJD warm en doe min of meer hetzelfde om af te koelen - als zonder jas naar buiten gaan niet helpt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om je te stimuleren om dit soort antwoorden te blijven geven, ondanks negatieve reacties van anderen. + 10 dus!

Andere antwoorden (12)

Zoals mijn opa vroeger deed, met de armen rond je lijf slaan. Goed voor de doorbloeding in de handen, ze zijn heel snel weer warm!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik vind vingerloze handschoenen vaak wel een uitkomst.
je kan nog gewoon achter je pc, en toch warme handen!
Rieneke1
14 jaar geleden
Wat ik doe: dunne handschoentjes met halve vingers aan als ik koude handen heb. Computert prima. Ik heb verschillende mooie/hippe paren, en mijn collega's vinden het vooral slim van me.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waar koop je dit soort handschoentjes?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kan je overal kopen; bij Hanstextiel, Hema?, zeeman, H&M?, C&A!
En anders even in de winkels vragen!
Vind je wel! succes ermee! ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En ze zijn zo leuk om te haken !!
Misschien een beetje onsmakelijk, maar je handen onder je oksels houden en daar even "vastklemmen", kan helpen. Onder je oksels is het, over het algemeen, namelijk iets warmer dan de rest van je lichaam.
Antoni
14 jaar geleden
Deze kopen:
http://motoren.aanbodpagina.nl/verwarmde-handschoenen-klan
En dan de topjes eraf knippen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ah, hier zijn ze er al af:
http://www.robsacc.nl/detail_Overige_Topless_Gloves_p2688.aspx
En ietsjes goedkoper.

Toegevoegd na 9 minuten:
Hier meer keus:
https://www.marinestore.nl/Kleding_Handschoenen/c314_322/index.html

Toegevoegd na 15 minuten:
Of: als je niet aan 't typen bent: de vingertoppen in elkaars handen leggen. Van de zijkant ziet 't er dan ongeveer zo uit: zie plaatje.

Toegevoegd na 18 minuten:
Haha, dit is ook prachtig: een verwarmd keyboard:
http://www.amazon.com/V8-WK001-Heated-Computer-Keyboard/dp/B000GBLXL8/ref=sr_1_3?ie=UTF8&s=electronics&qid=1257610872&sr=8-3

Toegevoegd na 22 minuten:
Ongetwijfeld kan je ook nog verwarmde muizen, muispadjes, polssteunen en bureau's vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze zeggen dat als je koude voeten of handen hebt, je ze juist onder de koude kraan moet houden, zo stimuleer je de bloedsomloop en krijg je vanzelf warme handen. Ik weet dat het bij mijn voeten iig wel helpt, misschien een idee?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zou een handcreme kunnen proberen met etherische rozemarijn en/of geranium olie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De oorzaak van koude handen is een verminderde doorbloeding naar de handen.
Dit kan komen door
- langdurig stil zitten
- een verkrampte werkhouding en/of gespannen nek- en schouderspieren
- ook stress is van invloed op de doorbloeding.
Maar er zijn ook een aantal andere oorzaken, zoals:
- een oppervlakkige borstademhaling;
- het binnenklimaat en met name het op de tocht zitten;
- roken;
- (te veel) koffiedrinken en
- het niet warm genoeg gekleed zijn.

Verbeter de bloedtoevoer en doorbloeding van je handen en voorkom afkoeling. Hierdoor ontstaat een betere aanvoer van voedingsstoffen, afvoer van afvalstoffen en een groter herstelvermogen.

Je krijgt warmere handen door:
- De juiste kleding te dragen
- Een coltrui te dragen.
- Regelmatig op te staan en te bewegen
- Het gebruik van cafeïne (en andere bloedvernauwende stoffen) te beperken.
- De ademhaling niet ‘vast’ te zetten, maar ontspannen met de buik te ademen. Borstademhaling bevordert immers hyperventilatie en daarmee ook bloedvatvernauwing.
- Regelmatig ontspanningsoefeningen te doen.

Voor meer informatie en tips: zie link

Er kunnen overigens ook medische oorzaken aan ten grondslag liggen zoals bijvoorbeeld bloedarmoede. Je kunt hiervoor het beste je huisarts raadplegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op dat moment is dat lastig maar proberen je handen een beetje resistent te maken tegen kou is misschien wel mogelijjk.. dat kun je mogelijk bereiken door je handen regelmatig dompelbaden te geven,,dus van warm naar koud water te gaan en terug.. dat een paar keer per week een paar keer achter elkaar..daarna goed drogen en inwrijven met goede handcreme....Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
koude handen is een symptoom van iets... als je alleen iets doet wat invloed heeft op de temperatuur van je handen, bestrijdt je alleen het symptoom en niet de oorzaak...
als je handen koud zijn betekent dat dat je (levens)energie niet tot in alle uithoeken van je lichaam kan stromen... ergens wordt de energie of doorstroming afgekneld of tegen gehouden...
de blokkade kan liggen in verkramping (in meer of mindere mate) van spieren in je schouders, of omdat je te weinig beweegt...
of omdat je niet ten volle de verantwoordelijkheid neemt over je leven... (dit is niet zweverig bedoeld... wie het begrijpt kan er iets mee, begrijp je het niet dan hoef je er niets mee...)...kijk of je je hele energie niveau kunt opkrikken...
kijk of je je fysieke houding kunt veranderen tijdens je werk...
of misschien kun je afwisselen met meer beweging...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat dacht je van een handenwarmer, druk het metalen plaatje goed heen en weer tussen duim en wijsvingers (klikken) totdat de inhoud kristaliseert. Het compres verwarmt zich tot ca. 50 graden Celsius en blijft ca. een uur warm.
Bij hergebruik doe je het compres gedurende 10 min. in kokend water. Daarna kun je het opnieuw gebruiken.
Ongelimiteerd hergebruik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt voor de tip, hier had ik nog nooit van gehoord. + 1!
Wat bij mij meestal helpt is dat ik beide armen rondjes draai van de grond naar het dak en dat dan 30 keer elke arm en dan stroomt het warme bloed door je vingers!