Waarom kammen mensen met glad haar hun haar zodanig in hun gezicht?

dat ze steeds dat haar naar achteren moeten slaan
heel irritant is dat om te zien
zet het toch vast met een klemmetje
soms dénken ze dat dat haar in hun oog komt en maken dat die beweging
ik kijk en vraag bestraffend waarom doe je dat?
ik probeer ook mijn hoofd naar achteren te slaan maar krijg er hofdpijn van

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Ha, die Haydy;

Waarschijnlijk denken die mensen er bij de keuze van hun haardracht niet over na of ze daarmee bij jou of iemand anders irritatie oproepen. En daar hebben ze toch groot gelijk in? Zolang ze jou niet fysiek in de weg zitten en accepteren dat jij misschien de pik op ze krijgt, hoe oppervlakkig dat ook zou zijn, is dat hun goed recht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

het is waarschijnlijk niet een kwestie van het kapsel expres zo in model kammen, dat het de hele tijd naar achteren moet worden geslagen, maar meer een kwestie van haar dat niet in model wil blijven zitten, waardoor het de hele tijd voor de ogen komt.

Een klemmetje staat niet bij iedereen. Daarom zal men toch kiezen voor het achterover slaan. Zou best eens kunnen trouwens dat ze het zelf ook irritant vinden, maar even geen andere goede oplossing weten.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Omdat ze geen mooi voorhoofd hebben en dit willen verbergen?
Omdat ze dan nonchalant door hun haar kunnen strijken en zichzelf zo een houding weten te geven?
Omdat ze te lui zijn om een klemmetje te pakken? :-P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of ze proberen interessant over te komen met telkens het haar achterover te slaan.
Of ze vinden het zelf ook vreselijk irritant dat het haar niet blijft zitten zoals ze willen.
Of het is een gewoontegebaar geworden. Ook al zijn ze net naar de kapper geweest, dan nog proberen ze het haar dan naar achteren te slaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit soort waarom vragen zijn niet goed te beantwoorden.
Er zijn heel veel redenen te bedenken waarom verschillende mensen dingen doen die ze doen.

Omdat jij daar hoofdpijn van zou krijgen, wil nog niet zeggen dat anderen dat ook hebben.

Als jij je daaraan stoort, kan het best zijn, dat dat aan jou ligt. Om deze reden mensen bestraffend toespreken vind ik nogal arrogant of bazig overkomen.

Ga eens bij jezelf na of jij zeker weet dat jij niets doet, nooit iets doet, wat bij anderen irritant kan overkomen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik doe dat ook, soms. Ik heb wat langer haar en dat valt soms naar voren. Omdat ik zit te lezen, of omdat de wind het die kant op blaast, etc. Je snapt zeker wel dat ik als man niet met klemmetjes ga lopen?

Enige optie die ik dan heb is het haar met m'n hand naar achteren vegen, of met m'n hoofd een beweging maken dusdanig dat m'n haar weer zit waar het (volgens mij) hoort.

Als jij je daaraan stoort, sorry hoor, maar echt jouw probleem. Beetje raar dat je je daaraan irriteert.

Toegevoegd na 58 seconden:
Het lijkt me overigens stug dat mensen bewust hun haar naar voren kammen om het vervolgens naar achteren te slaan. Daar heb je toch geen enkele reden voor?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit heeft te maken met het model van het haar.
Of vinden dit mooi.