Twee dagen geleden haar blond geverfd en is mislukt, kan ik het vanavond gewoon weer donker verven?

Ga het dan Donkerbruin verven, heb ik dan geen kans dat de kleur raar uitpakt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
22.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
...het is bijna carnaval, dus....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou het is niet oranje hoor. maar meer goudblond geworden, en het bevalt me niet.

Antwoorden (5)

Als je het al eerder hebt laten verven en het is mislukt, doe het dan bij de kapper, het is wel iets duurder, maar je hebt veel meer kans dat je nu wel de gewenste/goede kleur krijgt.
en Dat wil je natuurlijk bereiken. Misschien heb je wat aan de onderstaande tips?

► Mislukt: Heb je het al eens (laten) verven, en is het mislukt? Twijfel niet en ga naar de kapper om het over te laten verven.
► Opnieuw haar laten 'oververven' dat al geverfd is (en mislukt) zou het wel eens heel anders uit kunnen pakken, en dat willen we natuurlijk voorkomen

Veel succes ermee!
p.s In de bron vind je nog veel meer tips ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik laat me haar altijd verfen bij de kapper ook blondering maar moest ook 4 keer dat het echt blond was maar dan 4 keer om de 6 weken dan heb je pas resultaat.
Kapper zegt dat het altijd donker kan geverft worden maar ik denk dat je dat niet thuis kan verfen omdat de kapper het moet ontkleuren als je weer donker wilt zijn.

Hoop dat je hier wat aan heb
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed is het niet maar ik doe het zelf ook wel eens. Je kunt het beste eerst de aanzet/uitgroei verven met een natuurtint zoals licht/ middel of donker bruin en na 15 min het volledige haar met de gewenste kleur. Het is makkelijker van blond naar donker te gaan dan andersom want dan moet je eerst ontkleuren. Haarverf van de natuurwinkel is mss wat minder hardnekkig voor het haar. Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Donkerbruin is bijna zwart, dus denk daar nog eens over na, als je haar nu een rode of oranje gloed heeft, kun je het in 1 keer donkerder kleuren, is dat niet het geval, dan moet je voorpigmenteren, kleur het eerst rood en doe daar de donkere kleur overheen, of neem een bruine kleur die rood bevat, bijv, licht goudbruin, dan voorkom je een groene gloed. Je kunt ook altijd bellen voor advies naar de klantenservice van het betreffende produkt waar je mee wilt gaan kleuren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord! En als ik het lichtbruin verf, valt dat anders te doen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zou persoonlijk voor licht goud bruin kiezen, omdat het gewone lichtbruin naar groen neigt, je hebt echter een rode basis las ik in 1 van je reacties, dan is de kans op groen wel kleiner, maar ik zou het risico niet nemen, wordt het te rood naar je zin, dan kun je er alsnog een lichtbruin overheen zetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De kleur gedaan die jij zei en het ziet er een stuk beter uit.
Ben weer dolblij! Bedankt!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben ook blij voor je, kleur kiezen valt niet mee, maar je eigen kleur inschatten is voor veel mensen nog moeilijker, het was een blinde gok welke kleur jij wilde, bedankt voor je reactie.
tip: blonderen van donkerbruin haar gaat via roodtinten. je moet eerst ontkleuren met superblond, en daarna een mooie blonde tint erin verven, anders houd je een soort oranje over.
ik zit momenteel in hetzelfde schuitje, had genoeg van al die uitgroei wegwerken en heb gisteren mijn haar proberen te ontkleuren. 't is altijd weer een gok. mijn kapper begint hier echt niet aan hoor, dus doe ik het altijd zelf. ik heb er superblonde in gedaan, en daarna een asblonde spoeling. resultaat was een soort lichte rossige caramelkleur, door alle roodpigmenten in die bruine verf waar ik het het afgelopenhalfjaar mee heb gekleurd. ik ga het rossige te lijf met anti roos classic shampoo, (beetje bij beetje) en denk erover om er nogmaals dat superblonde in te doen.

als je echt weer van licht naar donker wilt dan kan je het beste een roodbruine kleur nemen. geen goudtint, want daar zit veel groen in, maar iets waar bijvoorbeeld mahonie in zit. eigen merk van het Kruidvat: chocoladebruin en mahonie, dekken als de beste en deze heb ik het laatste halfjaar gebruikt.(ik vorige vorige lente geblondeerd en ben 80% grijs ook nog!)
let wel: de groene gloed komt na een paar keer wassen toch weer terug, je moet het haar af en toe weer verven tot het helemaal van pigment verzadigd is.
als je sterk haar hebt (zoals ik) is al dit gedoe geen probleem. als je niet zulk sterk haar hebt raad ik je af om meer dan 2 á 3 tinten lichter of donkerder te gaan dan je eigen haar.
behalve als je het kort wilt dragen, dan kan je experimenteren wat je wilt.

Toegevoegd na 17 uur:
p.s. vanmorgen bij HEMA 2 pakjes Highlights gekocht, en in mijn haar gesmeerd, pluk voor pluk. (had ik meteen moeten doen, maar ik was vergeten dat dit het beste werkt!) dit heeft het restantje donkerbruine verf/roodpigmenten er voor 90% uit gehaald. uitgespoeld, haar gedroogd en toen de natuurlijk blond van Kruidvat eroverheen. he he, mijn haar is nu eindelijk gewon blond, zonder oranje en zit nu in een haarmaskertje om bij te komen van al dat chemische geknoei.

dat van 2 pakjes 'Highlights' gebruiken om het haar te ontkleuren wist ik eigenlijk al van twee jaar geleden, toen ik weer eens van bruin naar blond wilde, maar ik was het vergeten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in een goudtint zit juist rood en geen groen, als je het over haarkleuren hebt.