Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

bloedonderzoek was kwijtgeraakt door storing internet in het ziekenhuis. moet dit nu opnieuw laten doen. moet ik dit nu betalen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
615

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Lijkt me niet. Het is hun fout dat t kwijt is geraakt. Maar zit t bloedonderzoek niet gewoon in je basispakket bij je zorgverzekeraar? Ga in ieder geval het gesprek met ze aan dat je het niet van plan bent (als je dat tenminste bent).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een regulier bloedonderzoek zit gewoon in het basispakket, je hoeft dit dus niet zelf te betalen.

Het is alleen wel het begin van het jaar, en het kan zijn dat je eigen risico nog niet 'op' is. In dat geval is het mogelijk dat de kosten voor dit onderzoek twee keer in rekening worden gebracht, afhankelijk van het punt in het proces waarin het sample, of de uitslag, is kwijtgeraakt. Houd het dus even in de gaten. Ik weet niet of een ziekenhuis hier zo op let dat ze het niet in rekening brengen wanneer bij hen iets is misgegaan, maar je kunt er altijd over overleggen wanneer je inderdaad merkt dat het twee keer in rekening wordt gebracht.

Overigens kan het dus ook heel goed dat de eerste keer niet in rekening wordt gebracht, als ze de boel zijn kwijtgeraakt voordat je zo ver in het traject was dat er iets werd gedeclareerd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding