Heeft iemand ervaringen met een of meerdere Analfylactische schock?

Ik heb nu driemaal een Analfylactische schock gehad in een half jaar tijd, 1maal na CT scan met jodiumhoudende contrastvloeistof en tweemaal na innam van zogenaamde NSAID''s, oftewel een ontstekingsremmer zoals, naproxen, aspirine, ibuprofen, APC. Daar is mijn lijf behoorlijk van geraakt en ik loop nu bij een allergoloog, want bij zo'n schock heb ik ook bloeddrukdlaing en zelf een hartstsilstand gehad. Gelukkig waren we alle 3 keer op tijd en herkende ik het zlef ook en wist na de eerste zeer traumatische keer wat er ging gebeuren. Maar mijn lijf schijnt nu zo op te zijn, dat ik de volgende binnen 5 minuten kan gaan krijgen en heb daardoor al 2 Epi pennen, 1 thuis, 1 in mijn tas. Ook heb ik nu voor de zoveelste keer in mijn leven ziekte van Pfeiffer en een vergrote milt en enorme blaren in mijn mond en keelpijn en een aanhoudende astma aanval. Nu begrijp ik dat mijn afweersysteem helemaal overhoop ligt, maar wat nu te doen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ik heb er geen ervaring mee en ik ken ook niemand die dit soort ernstige allergische reacties heeft gehad. Dit is duidelijk iets wat je met medische specialisten moet bespreken. Na het lezen van ja vraag en wat er over op het internet te vinden is lijkt dat me het enig juiste.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is te moeilijk om op deze vraag te reageren, heb een onderstaande link voor je opgezocht maar het is toch meer een vraag voor je arts.

ik heb zelf wel eens een bloeddrukdaling gehad (rare ervaring was dat), en dat is eigenlijk het enigste waar ik iets van kan zeggen. ik heb het ook aan mijn huisarts gemeld, en die zei dat het wel eens in stress-situatie`s voor kan komen (dat was ook zo), en een zout dropje zou wereldverschil maken. maar in jou geval weet ik het niet omdat er zoveel andere dingen bij zitten. dus vraag het even aan je arts na.