Als ik adhd heb en in neem te veel ritalin wat gebeurd er dan ?

Goedenacht iedereen,

Ik heb een vraagje, volgens mij is het de bedoeling van ritalin ( en andere drugs zoals concerta e.d.) dat een persoon die adhd/add heeft er juist rustig van wordt.

Ook is het volgens mij zo dat als je geen add/adhd hebt dat je er dan druk van wordt.

Nu vroeg ik mij af of een persoon die wel add/adhd heeft en in korte tijd ernstig veel ritalin (e.d.) neemt of die juist rustig of druk wordt.

Ik hoop dat jullie mijn vraag begrijpen.

Groetjes Con.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
20.9K

Antwoorden (2)

Goedemorgen Con,

Hier vind je meer info. http://www.ritalin-adhd.nl/artikelen/ritalin-algemeen/ritalin-intoxicatie.htm

Volgens mij, maar ik ben geen arts, raakt ook iemand met ADHD overprikkeld bij overdosering ritalin. Eea hangt ook samen met eventueel andere medicatie, gewicht, etc.

De werking v ritalin verschilt per persoon. Daarom verschillen doseringen vaak ook per persoon. Het is erg belangrijk dat er voor de juiste dosering telkens weer afstemming met een arts/specialist plaats vindt. Alleen dan kan overdosering, maar ook onderdosering voorkomen worden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
en de werking die je dan waarschijnlijk krijgt:
trillen, zweten, gevoel van kilte, hartkloppingen en een stressgevoel. misselijkheid en duizeligheid kan ook voorkomen
Als je te veel methylfenidaat inneemt als ADD'er of ADHD'er kan je bijwerkingen krijgen zoals hartkloppingen, verhogende hartslag, down voelen, extreem last van stemmingswisselingen. Het is zoiezo niet aan te raden. Oh ja trouwens, mensen met ADD worden er juist alerter door/ wat fitter, want die hebben namelijk geen hyperactiviteit en de methylfenidaat werkt ook anders bij hun.
Medicijnen bij mensen met ADD of ADHD is zoiezo al niet aan te raden op jonge leeftijd.