Mag je binnen de 8 uur na het zetten van een navelpiercing douche?

Deze namiddag om half 4 heb ik een navelpiercing laten zetten, op het blad dat ik mee kreeg staat dat ik er 8 uur vanaf moet blijven. Maar ik vroeg me af, mag ik dan vandaag niet mee douche? Want 8 uur na het zitten is om half 12. Wat doe ik nu het best? Liefst zou ik vandaag mijn haren wassen anders moet ik morgen een uur vroeger opstaan. Weet iemand wat ik het beste doe?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
14.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zijn navelpiercing tegenwoordig niet een beetje uit de mode?

Het beste antwoord

je mag er zeker mee onder de douche...wat op het blad staat word mee bedoelt niet met je handen eraan zitten...
je piercing gewoon goed wassen met unicura zeep..

en draag geen wollen kleren erover maar katoen..
dus eerst katoen shirt en dan pas wollen trui...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik heb gewoon gedouched 's avonds. het is niet erg, maar je moet er wel opletten dat je hem droog maakt, ookal is het een beetje eng. 1 tip: zit er echt niet met je vingers aan! en doe elke dag sterilon erop, en maak het schoon met nutral zeep. ik heb aan het begin gehad dat je hem er graag uit wil halen, en eraan wilt zitten, maar echt NIET doen. als je er vanaf blijft, geneest het goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
die min is van mij omdat je op een navelpiercing geen sterilon mag doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom niet? Ik heb dat gekregenam het was inderdaad wel voor je oren, maar het helpt toch om schoon te houden? Heeft bij mij goed geholpen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dan is het een slechte piercer geweest..
het beste voor een piercing is water koken af laten koelen en er een beetje zout bij doen, goed roeren en daarmee je piercing schoonmaken..
ik heb zelf een tattoo /piercing shop een voordeel ik woon in italie en raad ieder aan met de nieuwe piercing zoveel mogelijk de zee in te gaan, want dat is het allerbeste voor de genezing van de piercing..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Indedaad, geen sterilon alleen een zoutoplossing. En dat bij de meeste piercings. Ga ook vooral niet aan de slag met allerlei soorten zeep etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hmm oke! nouja, heb ik ook weer wat geleerd. gelukkig heeft het geen schade bij mij aangericht.
Geloof me, het allerlaatste wat je zou willen is een ontstoken piercing door nu even gemakkelijk te doen!

Wanneer je je haar wast, komt er heel veel "rommel" mee naar beneden wat in de wond gaat zitten. Dat wil je echt niet! Gewoon afblijven en morgen een uurtje eerder op.

Als je écht eigenwijs wilt zijn, alles dik insmeren met (schone!!!) vaseline en zo onder de douche. Geen vaseline? Ga dan vooral niet met andere goedjes en cremetjes rommelen!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is verstandig om na het zetten van een navelpiercing geen strakke, hoogzittende broeken te dragen. Dit kan er namelijk voor zorgen dat de piercing gaat schuren, bewegen, regelmatig blijft hangen of tegen de rand van je broek stoot. Dit is niet alleen pijnlijk, maar is ook niet goed voor het helingsproces.
Vermijd direct contact met wol of pluizige kleding. Draadjes die in de piercing terecht komen, zorgen voor irritaties en een ontsteking kan het gevolg zijn. Het beste is daarom om bij een navel- of tepelpiercing een katoenen hemd of t-shirt te dragen.
Douchen met een piercing is heel goed, hierdoor blijft de piercing schoon. Ga niet in bad zitten weken. Dit kan wel, maar gebruik dan een waterdichte pleister. Gebruik deze ook als je je haar met een agressieve shampoo gaat wassen. De piercing moet je zien als een wond en ook zo behandelen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een douche nemen kan geen kwaad, heb het zelf ook gedaan en dat voelt alleen maar goed