Als iemand iets te makkelijk inschat

Toegevoegd na 58 seconden:
het is zelfs nog iets harder

Lichtzinnig: Bijvoeglijk naamwoord als je niet goed nadenkt en daardoor domme dingen doet. Synoniem: onnadenkend `Je moet niet te lichtzinnig denken over overgewicht.`
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iemand kan lichtzinnig over iets denken. Bijvoorbeeld: lichtzinnig met geld omgaan. Dus niet goed nadenken voor je je geld uitgeeft. Ook kan lichtzinnig frivool, lichtvaardig, losbandig, onbezonnen of onverantwoordelijk betekenen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als iemand zonder goed na te denken allerlei dingen doet die je beter niet kan doen.Als hij roekeloos met gevaar omgaat.Als hij zonder na te denken over de gevoelens van anderen met mensen omgaat.Geld over de balk smijt,met zijn gezondheid spot of met dat van een ander.Denken dat hij alles kan doen en zeggen zonder consequenties.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je overal makkelijk over heen fietst, geen of weinig verantwoording neemt,je weinig gevaar ziet,dus eigenlijk alles wat een ander mens ,weloverwogen doet.