Lenzen vaak aan doen of opbouwen om hoofdpijn te vermijden in het begin?

Hallo iedereen,

Een jaar geleden heb ik hier iets gepost over dat ik ONTZETTENDE hoodpijn kreeg als ik m’n lenzen de eerste dagen in de weekend uit deed, omdat mijn ogen moesten wennen, heel het jaar door ging het verder goed maar ik deed ze voor de zomervakantie weer uit, sinds nu (2 maanden later) heb ik m’n lenzen ontvangen terug, het zijn zachte lenzen (-1,25), nu is mijn vraag, op mijn vorige topic van een jaar terug zeiden ze dat ik mijn lenzen in het begin zoveel mogelijk moest dragen om hoofdpijn te vermijden ( zodat m’n ogen sneller terug kunnen wennen), maar iemand anders zei op datzelfde topic dat ik het moet opbouwen, met 1 uur in het begin, dan de volgende dag 2 uur dragen, enzovoort, wel, welke van deze stellingen is juist? Omdat ik het graag zeker wil weten. Wil niet weer die ondraaglijke pijn van vorig jaar meemaken..

Heb ze sinds nu voor de eerste keer weer aan sinds een halfuur geleden.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Optiek

Antwoorden (2)

Je moet het inderdaad opbouwen.

Dag 1 - 1 uur
Dag 2 - 2 uur
Dag 3 - 3 uur

Enzovoort, totdat je ze de hele dag in kunt houden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik en m'n vriendin hebben beide nagenoeg de zelfde lenzen en sterkte, (wel dag lenzen). Wij hebben nooit iets gedaan met opbouwen en dus gewoon ingedaan zonder problemen. Dat opbouwen is denk ik alleen nodig met harde lenzen en of dikkere (maand) lenzen. Dus het kan geen kwaad om het wel op te bouwen, zeker gezien je vorige klachten, maar dus niet altijd nodig.