Waarom krijg ik vaak snel al buikpijk?

Ik krijg best wel vaak buikpijn en ik weet niet hoe het komt, waarom krijg ik dat zo snel en hoe kan ik het verkomen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Misschien ligt het aan je voeding of aan je spijsvertering, ik zou je aanraden om het aan je huisarts te vragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
rare vraag misschien maar hoe dik is je ontlasting en hoe vaak per week ga je naar de wc voor een grote boodschap?
het zou kunnen dat je misschien meer vezels en water nodig hebt zodat je ontlasting zacht wordt. je kunt namelijk verschrikkelijke buikpijn krijgen van ophopende (harde) ontlasting.

zoek anders ook even op google naar Prikkelbare Darm Syndroom

misschien dat je dat hebt?

Toegevoegd na 43 seconden:
net als anieke raad ik je aan om even naar de huisarts te gaan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan zijn dat je bij het eten en/of drinken teveel lucht naar binnen 'hapt'. Dit was en is iig bij mij het geval en ik moet na iedere maaltijd minstens een half uur gaan liggen. Ik heb dan het gevoel dat iemand mijn buik opblaast tot dat het bijna ontploft. Erg pijnlijk.
Dit gebeurt ook vaak als je praat tijdens het eten.
Vraag het na bij je huisarts. Het is eigenlijk onschuldig en met goede begeleiding af te leren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Normaal is het zeker niet. Misschien eet je niet vaak genoeg, zodat je maag al van streek is als je een klein beetje eet. Je kunt ook buikpijn van de honger krijgen. Of je hebt een verstopping in je darmen, waardoor je buikpijn hebt. Je bent er het snelste vanaf, als je even met je klacht naar de huisarts gaat, want hij is toch echt de enige die dit voor jou kan oplossen. Voor ons blijft het alleen maar raden.