Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat moet je doen als je boos bent?

Vandaag ben ik het en dat gebeurt me ongeveer 1 keer in de drie jaar, kortom; weinig ervaring. Ik heb al heftig dissonant pianospelen geprobeerd, lompe opmerkingen maken, veel fruit eten, rage against the machine luisteren...

het lucht allemaal niet op en lijkt me zo fijn om er eens goed gebruik van te maken. Wat doe je als je boos bent?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Heel hard gillen, op een kussen slaan, sigaret opsteken?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gekgillend vingeren!

Toegevoegd na 51 seconden:
Dat geeft altijd verlichting!

En ja, mijn antwoord is serieus!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga gewoon wat doen waar je je energie in kwijt kan. Hang een bokszak op en geef deze er van langs, pak de fiets en ga een flink stuk fietsen of ga iets anders doen waar je je frustaties op kan botvieren (een willekeurige voorbijganger die niks met je boosheid te maken hebt neerhoeken lijkt me niet zo slim). Zet er lekker harde muziek (rock, dance, als het maar "rockt"), als je tips wilt dan kan ik die wel geven.
O ja, leef je lekker uit maar morgen is er nieuwe dag, nieuwe kansen dus blijf er niet te lang mee zitten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je wordt boos als je grenzen worden overschreden, je fysieke maar ook je psychische grenzen, bijvoorbeeld je normen en waarden. Boosheid geeft je dan de kracht om je grenzen te beschermen en te verdedigen.

Je kunt reageren op de ander, bijvoorbeeld met behulp van de methode GEIN.
GEIN is een formule en wordt ook wel geweldloze communicatie genoemd. Als je geraakt wordt, kun je als volgt reageren:
G = GEDRAG van de ander benoemen zonder er een oordeel over te geven
E = EFFECT is het vertellen wat dit met jou doet
I = IK , altijd in de ik-vorm, een ik-boodschap
N = NU betekent zo snel mogelijk, liefst direct nadat de gebeurtenis plaatsvond.

Bijvoorbeeld:
"Ik hoor je ………. zeggen (of zie je …….. doen). Dit maakt dat ik …….."
of
"Ik hoor je …….. zeggen. Bedoel je daarmee dat ik ………… ?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding