Wat moet je doen als je boos bent?

Vandaag ben ik het en dat gebeurt me ongeveer 1 keer in de drie jaar, kortom; weinig ervaring. Ik heb al heftig dissonant pianospelen geprobeerd, lompe opmerkingen maken, veel fruit eten, rage against the machine luisteren...

het lucht allemaal niet op en lijkt me zo fijn om er eens goed gebruik van te maken. Wat doe je als je boos bent?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik neem de hond mee en ga een flink eind wandelen, liefst met dit weer lekker de regen in.....Als ik dan thuis kom is al mijn boosheid verdwenen

Geef de eerste de beste voorbijganger een knal voor zijn kop...

Leef het uit, doorvoel het... Dump het niet op een ander, maar hou het bij jezelf en leef het uit... Ga erin mee, voel het leven in je gieren en geniet van de levenskracht... Als je het helemaal toelaat kan het niet lang duren, net als een hoosbui altijd maar heel kort duurt... Leef het uit, laat het zijn en vooral geniet ervan...

Heel hard gillen, op een kussen slaan, sigaret opsteken?

Probeer eens lege flessen in een kleder kapot te gooien...... Of zoek een klankbord; iemand die je even wil aanhoren. Een luisterend oor. Dit helpt bij mij vaak wel als ik eens echt boos ben. Toegevoegd na 34 seconden: Kleder = kelder

Huilen van kwaadheid.. lucht erg op! Ligt er wel aan waarom je boos bent.. ben je boos op iemand, dan kun je het beste met diegene uitpraten, ook al gaat dat gepaard met schreeuwen. Lucht uiteindelijk ook op. Ben je boos uit frustratie, zoek dan eerst uit waar je frustratie vandaan komt en doe daar eerst iets aan. Ben je gewoon boos...zonder echt een duidelijke reden te hebben, ga dan even hardlopen, een flink stuk in het bos, zweet je woede eruit. Neem bij thuiskomst een lekkere warme douche of bad met lavendel olie en trek een badjas aan, op je natte lijf. Ga op bed liggen en adem dan heel rustig en bewust.. doe dit net zo lang tot je alle woede uit je lichaam voelt vloeien. Zet desnoods wat lekkere pianomuziek op de achtergrond of nature sounds.. Succes!

Ik ben er persoonlijk nooit zo blij mee wanneer ik boos ben. Ik tel tot 10 en als dat niet helpt tot 20 of 30 als het moet. Vaak ben ik dan wel weer wat afgekoeld. Als ik me af reageer krijg ik vanzelf een ander boos gezicht tegen over me, dus dat helpt me niet.

Relativeren, nooit afgaan op emotie altijd op verstand. Boos worden is namelijk een primaire emotie die tijdelijk het heldere denken ondermijnd. Mensen die boos zijn roepen daarom de meest stompzinnige dingen. Gewoon ff chillen, niks zeggen even tot jezelf komen. Daarna de situatie analyseren en met solide argumenten een discussie voeren.

Mijn moeder zei altijd: "Ben je boos pluk een roos" Misschien helpt dat :-P

Je kan ook iemand even bellen waar je goed kontact mee hebt dan kan je je hart even luchten bij een ander.Dat lucht ook wel eens op.

Wat je volgens mij niet moet doen is op dat moment andere mensen opzoeken. (die hebben daar niets aan) Ik vermoed dat sporten in je eentje de boosheid grotendeels weg zal nemen. De hamvraag is natuurlijk: HOE WORDT JE NIET BOOS! Oftwel hoe bewaak je jouw grenzen? Zeg dat meteen zo dra je dat voelt, 'ik voel dat ik over mijn grenzen heen ga'. Waarschuwingssignalen: mensen praten op aggressieve toon tegen je, schreeuwen tegen je of zeggen dingen tegen je waar je je eigenlijk nooit tegen kunt verdedigen. vb er komt iemand beneden, etensresten om de mond, gaat gelijk schreeuwen hoe druk hij het heeft. Ik probeer het 3x normaal uit te leggen. Mannentje gaat schreeuwend weer weg. Mijn fout was dat ik meer dan een keer uitleg wat ik kom doen. Dom, ik had hem gewoon de rug toe moeten draaien, sommige mensen sporen nou eenmaal niet, punt uit. Beste is zodra iemand gaat schreeuwen stap opzij doen en naar achteren kijken, of gewoon de rug toe draaien.

Bronnen:
verschillende psychologie boeken

Gekgillend vingeren! Toegevoegd na 51 seconden: Dat geeft altijd verlichting! En ja, mijn antwoord is serieus!

Ga de confrontatie aan met diegene of datgene wat je boos maakt. Praat het uit of uit het alleen.

Dan ga ik met mijn bokszak stoeien.. Dan ben ik zeker opgelucht.!!

Als je boosheid tegen een persoon gericht is; schrijf een brief waarin je al je boosheid eruitgooit.Compleet met scheldwoorden.Haal ouwe koeien uit de sloot en lucht je hart. Deze brief herlees je en pas je aan,tot je boosheid over is. Dan verscheur je hem en gooi je hem weg.

Ga gewoon wat doen waar je je energie in kwijt kan. Hang een bokszak op en geef deze er van langs, pak de fiets en ga een flink stuk fietsen of ga iets anders doen waar je je frustaties op kan botvieren (een willekeurige voorbijganger die niks met je boosheid te maken hebt neerhoeken lijkt me niet zo slim). Zet er lekker harde muziek (rock, dance, als het maar "rockt"), als je tips wilt dan kan ik die wel geven. O ja, leef je lekker uit maar morgen is er nieuwe dag, nieuwe kansen dus blijf er niet te lang mee zitten.

Opgespaard glas naar de glasbak brengen en het er keihard insmijten zodat het breekt.

Je wordt boos als je grenzen worden overschreden, je fysieke maar ook je psychische grenzen, bijvoorbeeld je normen en waarden. Boosheid geeft je dan de kracht om je grenzen te beschermen en te verdedigen. Je kunt reageren op de ander, bijvoorbeeld met behulp van de methode GEIN. GEIN is een formule en wordt ook wel geweldloze communicatie genoemd. Als je geraakt wordt, kun je als volgt reageren: G = GEDRAG van de ander benoemen zonder er een oordeel over te geven E = EFFECT is het vertellen wat dit met jou doet I = IK , altijd in de ik-vorm, een ik-boodschap N = NU betekent zo snel mogelijk, liefst direct nadat de gebeurtenis plaatsvond. Bijvoorbeeld: "Ik hoor je ………. zeggen (of zie je …….. doen). Dit maakt dat ik …….." of "Ik hoor je …….. zeggen. Bedoel je daarmee dat ik ………… ?

Bronnen:
http://www.academievoorpsychologica.nl/emo...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100