Kan de hoest die aanhoudt na de mexicaanse griep anderen besmetten?

Ik vermoed dat ik de Mexicaanse Griep heb. De koorts was na 2 dagen zo goed als over. Maar het hoesten houdt wel aan. Kan die hoest anderen besmetten? Het smaakt namelijk niet gezond.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja, dat kan. Maar de smaak zal je dat niet kunne vertellen.
Het griep virus blijft na de koorts nog wel even aanwezig. Dus hou goed je hand voor de mond en neem alle hygiënische maatregelen om verspreiding te voorkomen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Goede hoesthygiëne bestaat uit:

• hoesten met een afgewend gezicht;
• hoesten met de hand voor de mond, waarbij een papieren zakdoek wordt gebruikt;
• de papieren zakdoek maar één keer gebruiken en weggooien in de afvalemmer;
• de handen regelmatig wassen met ruim water en zeep of inwrijven met handalcohol.

Adviseer hoesten in de elleboog, dit voorkomt druppeltjes op de handen

Bovenstaande geldt ook voor niezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Van dag 1 tot en met 6 dat je symptomen vertoont zoals hoesten of koorts, dan ben je besmettelijk, en anders niet meer...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mexicaanse griep is volgens de informatie besmettelijk vanaf de dag voorafgaand dat je ziek wordt tot zo'n 6 á 7 dagen erna
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neen; zoals ik eerder deze week al heb geschreven:

Griep is besmettelijk vanaf 1 dag vóór tot 5 of 6 dagen ná het begin van de ziekteverschijnselen.