Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik mijn pijn verplaatsen?

Ik heb wel eens gehoort als je je teen gestoten hebt, dat bij concentratie je die pijn kan verplaatsen naar een ander lichaamsdeel.
Hoe werkt dit, en is dit mogenlijk?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
720

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Het is inderdaad mogelijk. We hebben het ook wel eens in de klas gedaan. Ga liggen (of zitten). Zorg er tenminste voor dat je comfortabel ligt/zit. Concentreer je dan op het lichaamsdeel waar je pijn hebt. Proberen te voelen, terwijl je helemaal stil ligt. Dan kan pijn weggaan en zich eventueel ook verplaatsen. Want er ware ook kinderen bij die naderhand last kregen van andere dingen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je lang genoeg blijft liggen, gaat de pijn inderdaad wel weg ja.
Je kan ook proberen te zorgen dat als je geen pijn wilt hebben.
Proberen een andere soort emotie op te roepen, zoals kietelen etc.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga zitten, concentreer je en sla met een hamer op je vinger ( maakt niet uit welke ). Op deze manier zul je de pijn niet meer in teen ervaren maar in je vinger!
Succes er mee!

Toegevoegd na 1 uur:
*je teen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat ik altijd doe is op de gewenste plek waar ik pijn wil hebben heel hard knijpen en dan heb ik daar pijn en op de andere plek niet meer. Heb je ook geen oefening voor nodig, dat kan iedereen.

(En hoef je ook niet steeds een hamer mee te nemen)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan ook! ;) +

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding