Ik heb al 2 jaar last van mijn arm. Mijn elleboog strekt niet volledig meer en terugbuigen dus ook niet. Herkent iemand dit?

Ik ben de afgelopen 2 jaar bij een haptonoom, fysiotherapeut, orthopeed, reumatoloog, orthomoleculair arts en manueel therapeut geweest. Geen van allen kon mij vertellen wat er aan de hand is. De huisarts heeft mij het eerste jaar laten rondlopen met het idee dat het een tennis- en golfarm was.

De pijn kan ik niet precies aanwijzen, maar de aanhechtingen zijn pijnlijk bij aanraking en bij verschillende bewegingen. De ene dag meer pijn dan de andere, maar minder wordt het niet.
Ik heb de afgelopen 3 maanden het candida dieet gevolgd. Al mijn klachten verdwenen die met fibromyalgie te maken zouden hebben, behalve mijn arm.

Ik ga nu Mangaan en Visolie slikken.. in de hoop dat dat verbeterd. Ik wil graag een specialist vinden die wel weet wat mijn arm mankeert. Ik hoop dat hier iemand mij misschien verduidelijking kan geven!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Klinkt mij als een orthopedisch probleem. Is eigenlijk ook geen vraag voor hier, want niemand kan hier via internet een antwoord op geven. Soms zit er een los stukje kraakbeen in het gewricht, waardoor de elleboog niet meer volledig kan strekken. Maar het kan ook zijn dat de spieren verkort zijn. Wat is de overweging om voor deze klacht voedingssupplementen te gebruiken?

Zoals gezegd: het klinkt orthopedisch. Misschien kun je nog eens teruggaan naar de orthopeed waar je eerder was, of je huisarts vragen je eens door te verwijzen naar een andere orthopeed.