Wat gebeurt er als je roze haar wast met gewone shampoo?

Word je kapesel de kleur of iets dan lelijker/anders?
Of maakt het niet zoveel uit?
De kapster zei namelijk speciaal erbij dat ik het met shampoo speciaal voor gekleurd haar moest wassen dat dat het beste resultaat houd, en dat als ik het was de kleur ietsje lichter word.
Maar ik vroeg me af of het veel kwaad kan als ik het met gewone shampoo was, of dus de kleur wel gewoon mooi blijft zeg maar.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het kan geen kwaad maar de bedoeling is toch dat de kleur mooi blijft. Roze haar kan je het beste met een shampoo wassen voor gekleurd haar de kleur blijft dan langer mooi. Als je het met gewone shampoo wast verbleekt die veel sneller. Er zijn ook huismerken voor gekleurd haar.

Er zijn inderdaad 'gewone' shampoos die de roze kleur aantasten. Er zijn ook 'gewone' shampoos die er geen effect op hebben. Ik zou het er echter niet op wagen en wel degelijk de raad van de kapster opvolgen want wat bij de ene geen effect heeft kan bij jou net een heel onaangenaam effect teweegbrengen omdat elke persoon nu eenmaal een ander haar-cultuur heeft. Je kan bij de goedkopere merken wel eens kijken of ze ook een roze-haren-shampoo hebben want het is niet altijd zo dat de duurdere merken bij de kapper altijd de beter zijn. Indien ik onder jouw moderne haardos woonde dan koos ik toch aangepaste shampoo voor mijn roze harem... euh haren ;-) Tenzij jij van bonte verrassingen houdt? Succes ermee!

ik denk als je het hebt geverfd dat het dan een beetje minder vel wordt maar verder kan het geen kwaad denk ik

Bronnen:
geen

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100