Is een ontstoken tattoo gevaarlijk?

Ik heb een tattoo laten zetten, alleen was ie beginnend gaan ontsteken.
Nu is alles genezen behalve het hartje daar zit nog een soort korstje op (ik denk misschien omdat er wondvocht uit kwam ofzo). het is nu ongeveer 2 weken geleden dat ik m'n tattoo heb laten zetten.
moet ik me nu druk gaan maken? (b.v dat ik er ziek van kan worden ofzo??)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
16.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je je tattoo in het buitenland laten zetten?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laat je voortaan vooraf beter informeren als je iets aan je lichaam laat doen waar je geen ervaring mee hebt.
Volgens mij is jouw ongegronde angst de enige reden waarvan jouw tattoo geschrokken is ;-) Relax en geniet van de + die ik je geef ter morele ondersteuning van jouw innerlijk en uiterlijk hart ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@omarRagab: Nee gewoon in Nederland
@GerdaMaria: ja zal ik doen, en heel erg bedankt voor de tips

Antwoorden (4)

Dat is zeker gevaarlijk!

Toegevoegd na 1 minuut:
Heb je toch korsten gekregen (dit is zeker mogelijk bij b.v. een bedekking van een oude tatoeage) of zitten er ‘vellen’ op. Krab deze er niet af!!!
- Een korst is een natuurlijke afsluiting van een wond en wil dus niet zeggen dat deze ontstoken is. Je kan gewoon voorzichtig door smeren, mocht de korst of het velletje er tijdens dit smeren afkomen, kan dit geen kwaad want deze heeft dan toch los gezeten.

Toegevoegd na 2 minuten:
Wat je moet doen, is naar de dokter gaan (Huisarts)
en die geeft je een (antibiotica) kuurtje mee,
en dan zou het binnen een paar dagen, weer goed moeten zijn.

Toegevoegd na 5 minuten:
Neem trouwens ook even contact op, met de shop, waar je de tattoo hebt laten zetten!

Veel succes, en ik wens je een spoedig herstel toe!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alles verloopt heel normaal.
Er zijn wel meer mensen waarbij de tattoo enigzins ontsteekt.
Laat dat korstje gewoon zitten, dat valt er vanzelf wel af.

Dus Neen jij moet je nergens zorgen om maken.
Het enige waar jij nu ziek kan van worden is van het feit dat jij je onnodig zorgen maakt, dat soort stress vertraagt bovendien eender welk genezingsproces.

Dus chillen en genieten maar...
vanuit je eigen hart ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb mijn tattoo ook ontstoken gehad. Ik heb het gewoon laten genezen zoals je met een wondje van een val ook doet. Mocht het naar een tijdje toch niet beter worden raadpleeg dan een huisarts. Maar ik zou me nergens zorgen om maken. Het herstelt vast wel weer van zelf. Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee hoor 2 x per dag goed wassen met unicura zeep en alleen als je koorts krijgt of je ziek voelt naar de huisarts