Wat kost een bezoek aan de huisarts als je alleen basis verzekerd bent met een eigen risico van 700 euro?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Het maakt niet uit voor welk eigen risico je hebt gekozen. Of je eigen risico nu 220 of 700 is, de huisarts zit in het basispakket, en ieder bezoek aan de huisarts wordt altijd vergoed.

Eigenlijk is er geen sprake van vergoeding, omdat je niets hoeft te betalen of te declareren. Het is dus "gratis" en het wordt geregeld tussen je huisarts en je zorgverzekering. Je huisarts krijgt een standaardvergoeding voor iedere patient, ongeacht of de patient een heel jaar geen gebruik maakt van zijn diensten, of 20 keer per jaar langskomst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een bezoek aan de huisarts is altijd gratis wat voor basisverzekering je ook hebt. Het eigen risico is dit jaar wettelijk 220 euro en daar bovenop heb jij dus een eigen risico van 700 euro. Dat betekent dat de eerste 920 euro voor andere of bijkomende zorg voor jouw eigen rekening zijn. Maar de huisarts raadplegen kost dus niks.
12 jaar geleden
Bezoek aan de huisarts zit altijd in de basisverzekering en wordt volledig vergoed.
Dus hier hoef je niets voor te betalen en het gaat ook niet van je eigen risico af.