Is het als autist mogelijk om minder stijf te lopen? En hoe?

De vraag zegt denk ik genoeg?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Helaas hoort die stijfheid bij een van de symptomen van een autist. Vaak "fladderen"ze ook met hun armen en maken ze veel vaak dezelfde bewegingen. Wellicht zal fysiotherapie de stijfheid iets doen verminderen, maar helemaal verdwijnen lijkt me niet mogelijk. Het is nu eenmaal een van de signalen dat men met een autist te maken heeft. Het hoort bij het ziektebeeld. Misschien helpt het ook om bij google te kijken: verhelpen van stijfheid in benen bij autist. veel succes

Je zou fysio kunnen doen om je spieren soepeler te maken, en zo leer je ook minder stijf te lopen..

Een autist mankeert lichamelijk of motorisch niks, dus zij lopen in de regel niet stijf. Nu kan het zijn dat de vraag over jezelf gaat. In dat geval geldt voor jou hetzelfde als voor elk ander: aks je niet stijf wilt zijn moet je meer bewegen. Sport, rek en strek. Dat soort. Succes!

Ik sluit me aan bij het vorige antwoord. Autisme heeft hier inderdaad niet mee te maken. Ik zou naar een sportschool gaan, en daar eens informeren of je evt. begeleidt hiervoor een oplossing kunt vinden. Zij helpen je daar wel bij. Succes!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100