Gebruik een maandverband en een tampon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of gewoon voordat ze gaat gymmen alleen een tampon. Gymmen met een maandverband lijkt me nou niet echt prettig..
Als je sterk menstrueert, zou een incontinentiebroekje van Tena Lady je ook kunnen 'redden'. Dat neutraliseert ook de geur van het bloed. Misschien ken je iemand die ze gebruikt en mag je er een keer eentje uitproberen. Ze worden bij de apotheek verkocht.
Bij mij op school was menstruatie overigens een geldig excuus om een keertje niet mee te hoeven doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik droeg vaak 3 onderbroeken met nachtmaandverband en een pak wc-papier over elkaar. Niet fraai maar anders was ik na een half uurtje rood. Dit was het enige wat mij hielp.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelfs met een tampon in..????
Je zou ook een Beppy kunnen gebruiken. Dan lek je zeker niet door want het sluit de baarmoedermond volledig af. Het enige nadeel is dat er geen touwtje aanzit maar je krijgt er vanzelf handigheid in.. Ik gebruik ze zelf nl ook :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beppy biedt tot 8 uur bescherming... Het valt wel mee met bloederige toestanden hoor want het sponsje "zuigt" het bloed op dus er komt vrij weinig aan je vingers... :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Das niet helemaal waar wat je zegt...
Doordat de beppy van een sponsachtig materiaal is gemaakt, vult het de vagina beter dan een tampon... Het doorlekken zou dan minder moeten zijn.
Het sluit dus niet de baarmoeder af..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt mobie1980, bedoelde dat de Beppy over de breedte van de baarmoedermond zit maar die wordt idd niet afgesloten...
Ik weet niet of je tampons draagt, maar als dit het geval is zou je een wat grotere maat tampon in kunnen doen.Probeer je op het laatste moment nog te verschonen, vlak voordat de gymles begint.
Daarnaast kun je dan nog een nachtverband indoen van b.v. Aldays of Libresse of een ander merk dat je prettig vind. Dit is een wat langer verband, wat toch dun is. Ook zou ik als ik jou was een donkere broek aandoen (zwart of zo) met daaroverheen een wat langer t-shirt. Dan voel je je misschien ook wat prettiger.
Maar je kunt het hele probleem natuurlijk ook oplossen door aan de gymleerkracht uit te leggen dat je ongesteld bent en liever niet aan de les mee wil doen. Dat snapt de leerkracht heus wel. Dan is het probleem ook opgelost.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weet je dat je per menstruatie gemiddeld slechts 20 tot 80 ml bloed verliest? Dat is iet meer dan een kopje. Het is geen zee van bloed, hoor! Het is dus niet echt zo dat je zoveel bloedt dat je verband of tampon vol is, maar vaak is het een probleem van de verkeerde 'maat'.
De eerste dagen verlies je meer en later in de week drupt het nog wat na.

Als je een tampon draagt die bedoeld is voor de hevige dagen, zul je echt niet zomaar doorlekken. Kijk dus goed naar het aantal gekleurde druppels op de verpakking! In de eerste dagen gebruik je vaak een tampon die meer op kan nemen, later in de week een tampon die minder op kan nemen.

Gebruik je verband, neem dan in elk geval verband met vleugels. Dat blijft goed zitten! Zorg ook dat je een strakke slip draagt, een die goed aansluit en dus niet slobbert of eigenlijk te klein is. Verschoon vlak voor de gym zodat je een goed verband hebt. En een verband kan vele malen meer opnemen.

Tijdens gym wordt het overigens echt niet vreselijk veel erger, in ieder geval niet zo erg dat het niet meer tegen te houden is.

En wat je ook zou kunnen doen, is na een uurtje even naar het toilet gaan om te controleren of eventueel te verschonen.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zeggen dat je buikpijn hebt en niet mee kan doen.