Omdat voedsel dat we als ' heet' ervaren, de slijmvliezen prikkelt. Capsaïcine in rode peper bijvoorbeeld.

En, je raadt het al : je darmen zijn OOK slijmvliezen, waarvan het uiteinde eveneens zeer gevoelig is. Dus een beetje pittige maaltijd brandt twee keer : bij het opeten, en bij het uitpoepen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
burgos
12 jaar geleden
Niks meer aan toe tevoegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat type huid aan de binnenkant van je hele spijsverteringskanaal noemen we slijmvlies, klopt. Net als je mond en lippen dus, vandaar de 'ook'.