Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Welk van deze 3 ontstekingremmende zalfjes hebben de sterkste werking? Voltaren Emulgel Forte, Flexium Gel of Ibuprofen 5% Gel?

Beste mensen,

ik vroeg mij af welk van deze 3 ontstekingremmende/pijnstillende zalfjes de sterkste werking hebben?

A) Voltaren Emulgel Forte 2% (werkzame stof: Diclofenac)

B) Flexium Gel 10% (werkzame stof: Etofenamaat)

of C) Ibuprofen 5% Gel

Als ik naar de percentages kijk dan zou ik zeggen dat Flexium gel de sterkste van deze 3 zou zijn, maar is dat degelijk ook zo?

Zo niet, hoe kan men dan nagaan welk van deze 3 zalfjes de sterkste werking heeft?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Geen van de door jouw genoemde middelen zijn geschikt voor de schouder en nek, deze producten werken enigszins bij oppervlakkige botten/gewrichten, maar bereiken niet de dieper gelegen gewrichten. Het maakt niet zoveel uit welke van deze middelen jij kiest, alle zullen geen effect hebben omdat zij de pijn niet bereiken. Al de door jouw genoemde producten zijn bijvoorbeeld prima voor de vingerkootjes te gebruiken, omdat deze dicht onder het huidoppervlak liggen, voor de dieper gelegen gewrichten heb je echt andere medicatie of therapie nodig, overleg met je huisarts. Toegevoegd na 1 uur: De door jou genoemde producten komen wat werking betreft overeen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100