Welk van deze 3 ontstekingremmende zalfjes hebben de sterkste werking? Voltaren Emulgel Forte, Flexium Gel of Ibuprofen 5% Gel?

Beste mensen,

ik vroeg mij af welk van deze 3 ontstekingremmende/pijnstillende zalfjes de sterkste werking hebben?

A) Voltaren Emulgel Forte 2% (werkzame stof: Diclofenac)

B) Flexium Gel 10% (werkzame stof: Etofenamaat)

of C) Ibuprofen 5% Gel

Als ik naar de percentages kijk dan zou ik zeggen dat Flexium gel de sterkste van deze 3 zou zijn, maar is dat degelijk ook zo?

Zo niet, hoe kan men dan nagaan welk van deze 3 zalfjes de sterkste werking heeft?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
49.8K
tinus1969
8 jaar geleden
Dat kun je zo niet zeggen; het zijn 3 verschillende stoffen. Ik denk dat het een kwestie van uitproberen is.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Waar wil je het voor gebruiken?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@crea, ik wil het gebruiken voor schouder- en nekpijn...
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
En hoe weet je zeker dat je een ontsteking hebt?

Het beste antwoord

Geen van de door jouw genoemde middelen zijn geschikt voor de schouder en nek, deze producten werken enigszins bij oppervlakkige botten/gewrichten, maar bereiken niet de dieper gelegen gewrichten. Het maakt niet zoveel uit welke van deze middelen jij kiest, alle zullen geen effect hebben omdat zij de pijn niet bereiken. Al de door jouw genoemde producten zijn bijvoorbeeld prima voor de vingerkootjes te gebruiken, omdat deze dicht onder het huidoppervlak liggen, voor de dieper gelegen gewrichten heb je echt andere medicatie of therapie nodig, overleg met je huisarts.

Toegevoegd na 1 uur:
De door jou genoemde producten komen wat werking betreft overeen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Beste crea, waarom wordt er dan zo hard geclaimd dat het verlichting bied voor rug, nek- en schouderklachten?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Om het product aan te prijzen, de verkoop te stimuleren.
Een gel kan alleen tot onder het huidoppervlak doordringen als de moleculen van de werkzame stof fijn genoeg zijn. Maar om de pijnlijke plek te kunnen bereiken moet het nog dieper komen, voordat het dan de dieper gelegen gewrichten/ontsteking bereikt heeft, is het opgenomen door het bloed, waardoor het verdund wordt, een deel van die verdunning zal misschien nog aankomen bij de ontsteking, maar dan is het te ver verdund om nog werkzaam genoeg te zijn. Als je het product in masseert is er een mogelijkheid dat je wel verlichting voelt, maar de oorzaak is dan de massage, niet de gel.