in het kort ik heb een zwaarte stem hoe kan ik een lichte krijgen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alle gekheid op een stokje, je kan ook krijtjes eten zoals de boze Wolf in het verhaal van Roodkapje. Lol Ik geef je een + voor deze vraag in de hoop dat je een toontje hoger gaat klinken van vreugde ;-)

Antwoorden (6)

Je moet een ballon vullen met helium. De kant waarin de de lucht blaast in je mond steken en dan het helium eruit doen. Dan heb je een piepstem maar het duurt maar enkele minuten denk ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een operatie laten doen aan je stembanden, heeft een vriend van me ook gedaan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op lange termijn: Zangles nemen, dan kun je jouw stemgeluid trainen. Op korte termijn: Neem 'n hamer, en sla op jouw duim....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een man of jongen bent is een zware stem mooi en zou ik even wachten om er iets mee te doen. Als je een vrouw of jonge vrouw bent kan een lage stem ook heel mooi klinken, wat zwoel, geheimzinnig...
Maar als je er toch vanaf wilt is een operatie mogelijk aan je stembanden.
Of je kan naar een logopedist gaan, die kan je helpen je stem anders te gebruiken zodat de klank anders wordt zonder dat je stembanden daar schade onder lijden. Je zal dan wel veel moeten oefenen maar het kán wel.
Succes!
Kristal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is een logopedist niet eerder aangewezen bij het verbeteren van de communicatie op zich in plaats van op de intonatie en/of toonhoogte?
Ik kan het mis hebben hoor maar de logopedisten die ik ken sturen mensen met dit soort vragen door naar een stemcoach of in extreme gevallen naar een specialist ter operatie maar opereren lijkt me echt de laatste stap, toch? Verder ben ik het met je eens dat een lage stem best wel iets apart heeft maar blijkbaar hoort de vraagsteller (man, vrouw of meisje?) zichzelf niet graag anders zou hij/zij deze vraag niet stellen hé ;-)
Kristal
12 jaar geleden
GerdaMaria, dat is toch een te beperkte functieomschrijving die jij van een logopedist geeft:
***spraakleraar logopedist - iemand die of man die voor zijn beroep stoornissen van de verbale communicatie behandelt, veroorzaakt door problemen met het taalvermogen, de spraak, de stem, de motoriek van de mond, het slikken of het gehoor. *** Een stemcoach kan ook helpen, hoewel die juist het aanwezige stemgeluid wil optimaliseren en niet veranderen zoals Sami eigenlijk wel wil. Inderdaad zou Sami de vraag niet stellen als hij/zij de eigen stem mooi vond, en toch leek het mij goed te benoemen waarin een lage stem aantrekkelijk kan zijn want vaak ken je de eigen aantrekkelijkheid van je eigen stem niet, ook al omdat je de eigen stem heel anders hoort dan iemand anders die jouw stem hoort. Daarbij raadt ik zeker een operatie niet aan, maar geef alleen de mogelijkheid aan.
Je schijnt je stem te kunnen trainen.
In dit boek staan tips om je stem aan te passen:
http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/ik-hoor-het-aan-je-stem/1001004011549223/index.html#product_description
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij ben jij dan het beste gebaat met stemcoaching.

Ik weet niet uit welke buurt jij komt maar zowel in België als Nederland rijzen stemcoachpraktijken als paddestoelen uit de grond.

Google eens op het woord stemcoach of stemcoaching en lees alvast eens wie de meeste ervaring heeft met stemverlaging.
Ik voeg alvast een link bij die het eerst op mijn scherm kwam na het intikken van 'stemcoaching Nederland'
Indien dit niet in jouw buurt is dan tik je er gewoon de naam van jouw stad of dorp achter, er zijn volgens mij oplossingen bij de vleet.

Succes ermee!