Waarom verplaatst jeuk op de rug zich eerder dan dat t verdwijnt als er gekrabd wordt?

Ik heb het in ieder geval heel vaak dat m'n vriendin steeds andere plekjes op m'n rug 'moet krabbelen' omdat de jeuk zich verplaatst / verspreidt.

Toegevoegd na 6 dagen:
Is dit voornamelijk bij mannen of ook bij vrouwen?

Toegevoegd na 6 dagen:
@mesher: bedankt voor je uitleg, maar het is niet zo dat ik STEEDS gekrabd moet worden. Ik heb er heel weinig last van, maar ALS ik jeuk heb op mijn rug (meestal tussen mijn schouderbladen) dan verplaatst de jeuk zich als mn vriendin me op die plek licht krabt.... besefte ik me laatst en vond ik best apart... vandaar mijn post.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (1)

Als je jeuk aan je rug hebt, dan heb je dat gewoon, en je zult me zeker niet horen zeggen dat je je aanstelt of zo. Maar het is wel zo, dat jeuk in heel veel gevallen meer met psyche te maken heeft dan met echte jeuk. Als jouw vriendin je steeds moet "krabbelen", dan ben je dus ook behoorlijk bezig met die jeuk. En dan is het simpel: voor je het weet gaat het op een andere plaats op je rug ook jeuken.

Om dat te controleren moet je eens het volgende doen. Concentreer je nu op je rug, en denk aan jeuk. Het is vrijwel zeker dat je vriendin direct in actie moet komen, want als je maar flink aan jeuk denkt, dan krijg je het ook.

Laat je vriendin je rug ook eens goed bekijken. Zijn er vlekjes, schrammetjes, rode plekjes, bultjes of zoiets? Als het echt aantoonbaar is, ga dan eens langs de apotheek. Zij kunnen je prima adviseren. Er zijn onschuldige zalfjes zonder recept verkrijgbaar, die goed helpen.

Als er niet veel spectaculairs te zien is op je rug, dat met jeuk te maken zou kunnen hebben, probeer dan toch maar eens niet te laten krabbelen. De kans is groot, dat met enig doorzettingsvermogen, de jeuk vanzelf verdwijnt.

Veel meer interessante zaken over jeuk, kun je hier lezen:
http://www.apotheek.nl/Thema_s/Thema_s/Jeuk.aspx?mId=10702&rId=39
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
N.a.v. de uitbreidingen in je vraag:
Ik ben bepaald geen jeukdeskundige, maar ik kan mij niet voorstellen dat er verschillen zijn bij mannen en vrouwen voor wat betreft de suggestie van jeuk. Je andere uitbreiding: het valt dus allemaal nog wel mee. Gelukkig maar :-) De dokter of het zalfje hoeven er dus niet aan te pas te komen.