Ik heb astma en wil graag een huisdier, kan ik ratten nemen?

Ik heb hierover eerder een soortgelijke vraag gesteld, daar kreeg ik veel reacties op. Schilpadden mag niet van mij ouders omdat het klein houden van schilpadden zielig is en het is vochtig.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (5)

Als je allergisch bent, dan kan t niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn ook naakte ratten. En nee ik bedoel niet meteen de naakte molrat. Maar ik denk dat het aagsel en stof van het stro eerder een probleem zal zijn. Een vriendin van mij heeft ook astma en zij kan zelf de kooi niet verschonen. En als hij verschoont is moet ze een dag uit de buurt blijven. Erg onpraktisch. Maar je kan nooit voorspellen hoe je precies zal reageren, afhankelijk ook van hoe gevoelig je bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij allergie voor dieren spelen vaak ook huidschilfers en haren een rol. Er is (op een goudvis en een schildpad na) praktisch geen huisdier dat geen huidschilfers/haren/stro heeft of nodig heeft.
Wachten tot je er overheen groeit misschien? Allergoloog vragen om kuur om je ongevoelig te maken? En of dat dan ook écht kan? En of je dan wél een huisdier zou kunnen nemen?

Toegevoegd na 2 uur:
Maak van een dier geen voorwerp in een soort van loterij. Als er te weinig zekerheid is dat het dier kan/mag blijven, begin er dan alsjeblieft niet aan. Het dier is het slachtoffer als het bij zijn geliefde baasjes weg moet en overgegooid moet worden naar een ander.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je niet allergisch bent voor honden, kan je overwegen een labradoedel, Spaanse waterhond of poedel te nemen deze dieren verharen vrijwel niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn oom en neef zijn ontzettend allergisch voor zo ongeveer alles met haren, maar toch hadden zij vroeger 2 ratten in de huiskamer staan. Volgens mij zijn ze dus anti-allergisch en zou het ook best met astma kunnen..!