Is het normaal dat ik nog steeds last heb van 10 gecrushte DXM (Daro retardcapsules). Misselijk, dizzy, zwaar gevoel, dronken gevoel, na 23 uur?

Gisteren om 14.00 heb ik 10 capsules van Daro Retard open getrokken en gecrushed. Vervolgens het poeder weer in de capsules gedaan en deze ingeslikt. Voor recreatief gebruik. 2 uur later begon ik wat te merken. Rond 22.00 begon het uit te werken, het ergste was achter de rug.
Op dit moment nog steeds een zwaar gevoel in mijn lijf, misselijk, mn keel en slokdarm voelen raar, gevoel een dikke tong te hebben, duizelig en nog niet helemaal 'normaal' zoals altijd. Ik ben bang dat ik erin blijf hangen. Morgen moet ik wel gewoon weer werken.
Weet iemand wat ik hiertegen kan doen? Of er een antigif oid is tegen DXM?.. Want ik vind het niet leuk meer :(
Echt no way dat ik dit nog een keer ga gebruiken, heb mn lesje wel geleerd.
Zijn er dingen die ik kan doen om het effect te laten afnemen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.8K
Ritsuka
12 jaar geleden
Eigen schuld dikke bult..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe kom je d'r in vredesnaam op om zoiets te doen?
Helemaal eens met Ritsuka!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is maar wat je recreatie noemt...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laat je trouwens nog even weten hoe het verder met je gaat?

Het beste antwoord

Oh dear. Ik sla de preek over, want die is nu toch te laat. Daarbij heb je allang door dat dit niet slim was, dus naar het informatieve deel:

Er bestaat een middel dat de centrale effecten van dextromethorfan tegengaat, naloxon. Ddat zou je kunnen zien als antigif. Is niet zonder recept verkrijgbaar, dus ga inderdaad naar een arts. Dat is sowieso de meest verstandige stap op dit moment, want je vertoont symptomen van een overdosis, en het lijkt me handig dat een arts je even goed nakijkt. Ik weet overigens niet of het nu nog zin heeft om nu nog naloxon toe te dienen, normaal gebeurt dat in acute situaties. Maar dat mag je arts uitzoeken, die kan ook veel beter jouw toestand beoordelen dan wij hier.

Farmacotherapeutisch Kompas over dextromethorfan:

Overdosering

Symptomen: na inname van vele malen de dagdosering en bij kleine kinderen (> 10 mg/kg) moet rekening worden gehouden met ernstige centrale effecten: ataxie, ernstige ongewone opwinding, hyperactiviteit, desoriëntatie, euforie, hallucinaties, cerebellair syndroom, lethargie, toxische psychose, huiduitslag, nystagmus, dystonie: coma en ademhalingsdepressie (oppervlakkige ademhaling).

Therapie: Volwassenen: 0,4 mg naloxon i.v. (ter antagonering van de centrale effecten), zo nodig na 2–3 min herhalen; max. 1,2 mg; kinderen: 10 microg/kg lichaamsgewicht i.v., i.m. of s.c.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ten eerste is het volstrekt niet normaal om TIEN capsules in eén keer te nemen van een stof waarvan een volwassene maximaal 3 stuks per DAG mag nemen. Je spreekt dus al van een bewust genomen overdosis, vermoedelijk om het zogenaamde DXM-effect te breiken ; een soort doe-het-zelf-drug met legale medicijnen.
Daar kun je dus gewoon DOOD aan gaan.

Als de sodemieter naar de dokter / het ziekenhuis, al heeft je maag leegpompen vermoedelijk weinig zin meer. Je kunt overigens al definitie niet- en leverschade hebben opgelopen van dit grappige experimentje.

De werking van het DXM-effect kan 4 tot 6 uur aanhouden, dus als je nu NOG last hebt, heb je zeker een overdosis genomen met de normale vergifitingsverschijnselen. Dat het gisteren pa om tien uur minder werd, had al een teken aan de wand moeten zijn. Vermoedelijk ben je allergisch voor eén van de stoffen, die het NOG gevaarlijker maken. Daarom adviseren de doorgedraaide idioten die dit soort dingen 'aanraden' aan jongeren ook om eerst met twee capsules te kijken hoe je reageert.

Dus nogmaals : als je nu NOG last hebt, heb je zeker een potentieel gevaarlijke overdosis binnen, en zit er niks anders op dan maken dat je medische hulp krijgt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat te doen als meer is ingenomen dan is voorgeschreven?
Raadpleeg altijd uw arts.
Na inname van een geringe overdosis dextromethorfan kan men symptomen als misselijkheid, braken, obstipatie, duizeligheid en slaperigheid verwachten.
Na inname van grote hoeveelheden (meer dan vele malen de dagdosis) en bij kleine kinderen (> 10mg/kg) moet
ook rekening gehouden worden met ernstige verschijnselen. De volgende symptomen kunnen verwacht worden: hyperactief gedrag, desoriëntatie, euforie (zeer overdreven opgewektheid) en hallucinatie (waarnemingen
van dingen die er niet zijn), aandoeningen die zich onder andere uit in coordinatieproblemen en evenwichtsstoornissen (nystagmus, ataxie, titubatie en dystonia), verwijding van de pupillen, verhoogde spierspanning, sufheid, lethargie, coma, ernstige verwardheid als gevolg van overdosering, verminderde ademhaling, huiduitslag.
Na inname van grote hoeveelheden patiënt laten braken of maagspoelen (binnen een half uur).

dus raadpleeg maar spoedig een arts!
fremar
12 jaar geleden
"Nog steeds"? Je lijf heeft tijd nodig om over die vergiftiging heen te komen.
Als je gericht advies wilt, overleg dan even met de huisartsenpost.
En onthoud hoe je je nu voelt, voor als je een volgende keer wilt gaan 'stunten' - een volgende keer kan het gebeuren dat je wakker wordt in het ziekenhuis, met permanente leverschade.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je mist waarschijnlijk het CYP2D6 enzym (dit geld voor 7% van de bevolking). Er is geen noodzaak om een anti-gif te nemen aangezien je lever de metabolieten van DXM op een andere manier zal afbreken. Ga er maar vanuit dat je er nog een dag of 3 last van hebt. Daarna is alles weer normaal.