Hoe vaak in je leven heb je een 'lucid dream' gehad; een droom waarin je je realiseerde dat je aan het dromen was?

Bijna iedereen heeft wel eens in zijn/haar leven zo'n droom gehad, waarin je je realiseert dat je aan het dromen bent, ín je droom. (je stopt dan niet met slapen)

Het leukste is dan dat je alles, maar dan ook álles in je droom kan doen; vliegen, onderwater ademen, tijdreizen etc.

Als je het nog weet ben ik erg benieuwd naar verhalen van dit soort dromen, maar vooral hoe vaak mensen dit hebben.

Weet jij het antwoord?

/2500

Gebeurd me globaal een keer of vijf in de week... Dus dan mag je de rest even zelf uitrekenen hoe zich dit over 30 jaar uitpakt...

Meermalen. Wat ik me nog het best herinner was een valdroom. Ik besloot tijdens het vallen in een afgrond dat er een boom moest komen om mijn val te stuiten en zo geschiedde.

Het vreemde is dat ik mij een droom herinner, die moet dateren uit de tijd dat ik nog in een ledikantje sliep, want er zaten spijltjes aan de kant van het bed. Er kwam een ontzettend grote groene rups met kleine rode rondjes op zijn zijkant heel langzaam op me af gekropen. Die rups KON niet echt zijn, want hij was drie keer zo groot als ikzelf en bovendien zaten er spijltjes tussen hem en mij in. En het was toch maar een droom. Ik was dan ook niet bang en vond hem wel mooi. TOT HIJ ME BEET!!! Ik werd gillend wakker en mijn ouders hadden het druk om mij gerust te stellen. "Het was maar een droom". "Dat weet ik wel, maar hij beet echt!"

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100