wat zeg je op de geboortedag van een overleden vrouw tegen de echtgenoot van die vrouw?

Als je op bezoek gaat bij iemand op de geboortedag van zijn overleden echtgenote wil je wellicht wat zeggen over de "verjaardag", maar wat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.2K

Antwoorden (7)

Hoe is het met je? Gaat het een beetje vandaag?

Zo laat je merken dat je wel weet dat het een bijzondere dag is zonder er echt iets over te zeggen. En je geeft iemand ruimte er zelf wel iets over te zeggen als hij dat wil
Summo
12 jaar geleden
wacht tot de echtgenoot er zelf over begint, vaak is het toch een gevoelig onderwerp...
zegt hij niets, dan is de behoefte bij hem er nog niet...
praat over andere leuke onderwerpen dan...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier moet ik me volledig bij aansluiten (als ik al duimpjes omhoog zou kunnen geven had je er bij deze één gehad). Ik denk niet dat het verstandig is om zelf direct van wal te steken, je weet immers niet hoe diegene zal reageren. Wanneer hij er zelf over begint moet je natuurlijk niet proberen om het weg te drukken maar hem de kans geven om zijn verhaal te doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is natuurlijk heel persoonlijk en ook afhankelijk van je relatie met de weduwnaar.
Persoonlijk zou ik er wel over beginnen, het zal best gevoelig liggen maar gevoelige onderwerpen hoeven toch niet altijd ontweken te worden.
de man is zich echt ert de hele dag van bewust dat zijn vrouw jarig zou zijn, daar iets over zeggen maakt het verdriet niet erger.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou er ook wel over beginnen, ben het met jou eebs, nelly.
De echtgenoot wil of durft er misschien niet over te beginnen omdat hij wellicht denkt dat hij zeurt. Bovendien is het toch een eer als mensen je betekenisvolle vrouw nog herinneren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben zelf weduwe en de verjaardag van mijn man, gaat ook na 7 jaar, nog niet geruisloos voorbij. Ik zou het heel vreemd vinden als mensen die het weten er niets over zouden zeggen.
De kinderen willen nog altijd zijn lievelingsgerecht eten op die dag, is bij ons de gewoonte dat wie jarig is mag kiezen wat er gegeten wordt. En idd de eerste jaren konden we nog wel eens gaan huilen als er bezoek kwam, maar is dat niet gewoon goed? Volgens mij wel.
burgos
12 jaar geleden
Van mij ook een duim.
Persoonlijk zal ik bloemen meenemen en zegen die zal je vrouw best mooi gevonden hebben zo is ze toch nog onderons ze is pas eg dood als we haar zijn eg zijn vergeten ??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1 zou ik ook doen
Kun je het niet zeggen zoals het is? Ook al is uw echtgenoot overleden, ik wil u toch feliciteren met zijn verjaardag? Het zal voor haar niet als een verassing komen, ze zal niet vergeten zijn dat hij jarig is. Als je je ongemakkelijk voelt, zeggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Zij is natuurlijk nog steeds in onze/mijn gedachte...."
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien kun je er het beste maar niet over beginnen en een vrolijke sfeer creeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou terloops zeggen, niet direct, maar na een poosje: het blijft een rare dag he?
En dat dan voorals als ik merk dat de achtergeblevene er echt mee 'zit'. Mogelijk zet het diegene tot 'stoom afblazen' aan. Die kan zich dan ff uiten.
Ook kan hij antwoorden met alleen: ja, zeg dat wel! En er vervolgens overheen praten, als hij dat wil.