Hoe kan het: Iemand wordt wakker en heeft een gedicht in een vreemde taal geschreven?

Toegevoegd na 5 minuten:
Echt een taal die hij helemaal niet kende of nooit mee te maken had gehad.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kan dit dan..?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb je dit meegemaakt of heb je dit uit een film!

Het beste antwoord

Misschien heeft die persoon het gedicht ooit toch ergens gelezen of gehoord en dacht hij het vergeten te zijn. Maar onze hersenen hebben zoveel verborgen hoekjes, dat de tekst wellicht ergens in zijn onderbewustzijn is blijven hangen.

Omdat de hersenen bij het ontwaken fris en helder zijn, zal het anderstalige gedicht, waar hij het bestaan niet meer van wist, opeens in zijn gedachten zijn opgedoken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gedicht had hij in zijn slaap opgeschreven.
Bij het ontwaken zag hij dit en vroeg zich af wat het was.
Het bleek later een gedicht in het ..... te zijn.
Een of andere hele oude taal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit lijkt me de meest logische verklaring.
Het was inderdaad een persoon die echt heel veel las en in veel dingen was geïnteresseerd. Heb dit zelf ook altijd zo bekeken, maar vroeg me af of er een andere bewezen theorie voor was.

Andere antwoorden (3)

Volgens my kan dat niet... Aangezien je een pen en papier nodig hebt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoiets gebeurd alleen in films
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jawel dit kan wel...
Maar het is niet zo dat die mensen opeens stijf rechtop zitten en opeens gaan schrijven.
Ik heb hier ook ooit iets over gezien dat mensen dit deden door hun onderbewust zijnde... En dat je soms ook dingen voorspelt.. Dat je soms iets droomt en dat het later uitkomt... Dat gebeurt soms.. Maar niemand weet hoe het komt
Het brein is nog een best groot mistery voor de mensheid. Misschien in de toekomst weten we het!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je een bron bij dit antwoord?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee sorry maar ik weet zeker dat ik het ooit een keer op tv heb gezien...
Op discovery channel