kan ik een SL-laesie hebben?

Ik heb sinds december ongeveer pijn in mijn pols. En dan met name bij t rekken en strekken. Als ik me bijvoorbeeld opdruk uit de stoel om op te staan. Dat geeft dan een pijnscheut in de pols. Wel zat er scheurtje in de ellepijp. Dit is inmiddels genezen maar de pijn blijft. Op foto en MRI was niks te zien. Komende week volgt een kijkoperatie. Iemand ervaring hiermee?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ja, dat kan in theorie maar ik acht het onwaarschijnlijk. Een SL laesie is een scheur in het bandje tussen twee bepaalde handwortelbotjes (het scheepvorming en het maanvormig botje). Of een scheurtje (of verrekking) in dat bandje hier de oorzaak is, is maar de vraag; het lijkt mij op basis van deze informatie niet voor de hand liggend. Je beschrijft geen trauma dat de oorzaak kan zijn en dit ontstaat niet spontaan. Een SL laesie uit zich in de afwijkende beweeglijkheid en stand van de handwortelbotjes en zou al gebleken zijn tijdens lichamelijk onderzoek door een orthopeed of fysiotherapeut. Om te zeggen wat er wel is, is onderzoek of zelfs een kijkoperatie nodig.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100